۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶
کد خبر: 81977119
T T
۰ نفر
نامزدهاي انتخاباتي البرز تمام توان خود را براي تبليغات بكار بستند

كرج-ايرنا- آخرين روز از مهلت قانوني تبليغات نامزدهاي انتخاباتي در استان البرز با تب و تاب بيشتري همراه شده به گونه اي كه تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي از صبح امروزچهارشنبه با شتاب بيشتري دنبال مي شود.

به گزارش ايرنا ،شگردهاي تبليغاتي نامزدها همان شيوه هاي چند روز گذشته تبليغات است و فقط هواداران آنان تمام نيروي خود را از صبح امروز براي نهايت استفاده از اين فرصت پاياني بكارگرفته اند .
تعداد گروه هاي شبكه هاي فضاي مجازي گسترش يافته و اشتغال به كليد واژه اي مهم در تبليغات نامزدهاي انتخاباتي تبديل شده به گونه اي كه درمحافل سخنراني خود بر اين مهم تاكيد دارند و آن را در اولويت كاري خود قرار داده اند .
كارت ها و عكس هاي نامزدهاي مجلس با ژست هاي مختلف حكايت از رقابتي تنگاتنگ بين نامزدها براي جلب آراء دارد كه دراين فضاي شلوغ تبليغاتي احزاب و گروه هاي سياسي نيز ساكت ننشسته و با ارسال پيامك هاي متعدد نامزد مورد نظر خود را براي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي معرفي مي كنند .
برخي از اين احزاب و گروه ها با صدوربيانيه هاي مختلف ضمن معرفي نامزدهاي خود در انتخابات خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي گروه ها و تشكل هاي مختلف را به حضور حداكثري در انتخابات دعوت مي كنند .
نظرسنجي هاي انتخاباتي نيز دراين روزها به فضاي پرشور تبليغاتي نامزدها دامن زده به گونه اي كه برخي از اين نظرسنجي ها از فاصله زياد رقابتي خبرداده و با اين شگرد به دنبال جلب آراي بيشتري هستند .
اما دريك نگاه كلي به فضاي تبليغاتي شهر كرج باتوجه به پوسترها و عكس هاي نصب شده مي توان به اين نكته مهم پي برد كه برخي از نامزدها به دليل پشتوانه مالي بالا از تبليغات گسترده تري برخودار بوده و فرصت بيشتري براي معرفي خود دارند.
رئيس هيات نظارت انتخابات استان البرز با اشاره به اينكه متاسفانه فضاهاي تبليغات انتخاباتي دراين استان فضاي خوبي نيست گفت: برخي از نامزدها به واسطه پشتوانه مالي بالا ، بيش از حد متعارف تبليغات داشته اند .
حجت الاسلام والمسلمين محمد حسين روحي يزدي افزود: اين نامزدها فكر مي كنند مردم قرار است به شعار و شام راي بدهند درصورتي كه مردم آگاه بوده و درصدد شناخت بيشتر هستند .
وي خاطرنشان كرد: نبايد جذب آراء از طريق دادن شام و نهار باشد بلكه بايد با تدبير و بكارگيري شيوه هاي مناسب تبليغاتي زمينه را براي شناخت مردم فراهم كرد .
روحي يزدي گفت: اين شيوه هاي پرخرج سبب ريزش آراء مي شود و امروز شاهد آن هستيم برخي از نامزدها خط قرمز هاي نظام را نيز ناديده گرفته و پوسترهايي را تهيه مي كنند كه مسئولان نظارتي از هيچيك از اقدامات آنان غافل نيستند .
وي تاكيد كرد: هنوز هم نامزدهاي انتخاباتي مراحلي را در پيش رو دارند كه بايد نسبت به تاييد صلاحيت آن اقدام كرد بنابراين نبايد چارچوب قانوني انتخابات را به دست فراموشي بسپارند.
استان البرز با دو حوزه انتخابيه داراي سه كرسي نمايندگي در مجلس شوراي است .
در حوزه انتخابيه كرج ، اشتهارد ، فرديس و آسارا 51 نامزد انتخاباتي و در حوزه انتخابيه ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان 17 نامزد انتخاباتي مجلس شوراي اسلامي و در مجموع شش نامزد انتخاباتي مجلس خبرگان رهبري در استان البرز رقابت دارند.
البرز داراي دو كرسي نمايندگي در مجلس خبرگان است.ك/4
8029/ 6155