۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۷
کد خبر: 81977123
T T
۰ نفر

رخ نمایی رفاقت های انتخاباتی در ماراتن رقابت

۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۷
کد خبر: 81977123
رخ نمایی رفاقت های انتخاباتی در ماراتن رقابت

ساری -ایرنا- با نزدیكتر شدن به ساعات پایانی تبلیغات نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان و گرم شدن تنور رقابت چهره ای دیگر از فضای تبلیغاتی را در میان نامزدهای انتخابات در مازندران شاهدیم كه در نوع خود جالب و بدیع است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حضور نامزدهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در ستادهای انتخاباتی دیگر نامزدها برای خسته نباشید و دست مریزاد به حضور و تلاش هایشان در این عرصه ، این روزها به فضای تبلیغات انتخابات در مازندران جلوه ای دیگر بخشیده است .
نامزدهای انتخاباتی كه با هدف تشویق برای تبلیغات آرام و حضور حداكثری مردم در صحنه انتخابات بدون حمایت از فرد خاصی در محل ستادهای رقبای انتخاباتی خود حضور یافتند و این روزها وشب ها موج خاصی از ایجاد شور و هیجان انتخاباتی را در مازندران ایجاد كرده اند .
در كنار مشاهده برخی از بداخلاقی های انتخاباتی مانند پاره كردن پوسترهای و بنرهای تبلیغی و انتشار برخی مطالب غیرواقعی در فضای های مجازی ترویج این شیوه در فضای انتخاباتی می تواند به سلامت و گرم شدن هرچه بهتر انتخابات پیش رو كمك كند.
پس ازسالها و ماهها تلاش برای تبلیغات انتخاباتی غیررسمی و یك هفته تلاش انتخاباتی رسمی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان در حالی به ساعتهای پایانی خود نزدیك می شود كه با اوج گیری تلاش ها برای تبلیغات وكسب آرای بیشتر، اقدام برخی از این افراد بدور از فضای رقابتی و با انگیزه جلب مشاركت حداكثری حایز اهمیت است.
غالبا واژه بداخلاقی و تخریب همنشین لجبازی برای تبلیغات انتخاباتی در تمامی این 9 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان بود اما اقدام خاص و بی نظیر برخی نامزدهای مازندران در این دوره را می توان سرآغازی برای تغییر رویه ونگرش ها به مقوله رقابت انتخاباتی و تبلیغات آن دانست.
یكی از نامزد های پنجمین دوره مجلس خبرگان مازندران كه در روزها و شب های اخیر مبادرت به حضور در ستاد های انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی كرده است این اقدام خود را بیان خسته نباشید و حضور رقبای انتخاباتی اعلام كرد .
وی كه به همراه جمعی از هواداران خود در ستادهای انتخاباتی دیگر نامزدها حضور یافت ، اظهار داشت : این حضور به نوعی بیان و نشان دادن همدلی و همراهی نامزدهای انتخاباتی است .
این نامزد مجلس خبرگان مازندران ادامه داد : مردم خسته از تمامی بد اخلاقی های انتخاباتی هستند و این حضور در ستادهای یكدیگر به نوعی در ایجاد شور و هیجان انتخاباتی تاثیرگذار خواهد بود.
یكی دیگراز نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مركز قائمشهر كه در همان شب نخست تبلیغات رسمی با حضور در ستاد انتخابات رقیب اصلی خود در این دوره از انتخابات برایش آرزوی توفیق و پیروزی می كند و میدان رقابت انتخاباتی را با دست رفاقت دادن به رقیبش آغاز می كند .
یك كارشناس ارشد حقوق عمومی و كارشناس سیاسی در مازندران به خبرنگار ایرنا گفت كه برای برگزاری انتخابات ماهها تلاش می شود تا زیر ساخت و بسترهای لازم از سوی دستگاه های اجرایی برای این منظور فراهم شود .
رضا اصغری ادامه داد : زمانی این تلاش ها به ثمر خواهد نشست كه نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان نیز پایبند به نكات اخلاقی و قوانین باشند.
وی انتخابات را فضای دموكراسی دانست كه در این بستر فرصت حضور و مشاركت مردمی در تعیین سرنوشت فراهم می شود.
این كارشناس سیاسی تاكید كرد: تمامی تلاش ها برای جلب مشاركت حداكثری است و دراین میان نامزدهای انتخابات می توانند بسیار خوب نقش ایفا بكنند .
وی ادامه داد : مردم بدنبال جوی آرام و عاری از هرگونه تخریب در زمان تبلیغات انتخاباتی هستند تا بتوانند فرد اصلح موردنظرشان را انتخاب بكنند.
وی اقدام برخی از نامزدهای انتخاباتی و حضورشان در ستادهای انتخاباتی را تدبیری شایسته برای جلب مشاركت حداكثری مردم دانست و گفت كه تداوم این رویه از سوی دیگر نامزدها زمینه ساز اقدامات مناسب بعدی است.
مازندران سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد كه دو میلیون و 235 هزار نفرشان واجد شرایط رای دادن هستند.
در انتخابات هفتم اسفندماه در مازندران 151 نامزد برای كسب 12 كرسی مجلس و هفت نامزد برای كسب چهار كرسی خبرگان رهبری رقابت می كنند.
سه هزار و 45 شعبه اخذ رای و شش هزار و 90 صندوق رای گیری برای انتخابات در مازندران پیش بینی شده است .
60 هزار نفر در مازندران كار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.
2096/1662//6097
گزارش از فاطمه قنبری قادیكلایی
۰ نفر