۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۷
کد خبر: 81977165
T T
۰ نفر
افراد فاقد كارت،گواهي شماره ملي دريافت كنند

ياسوج- ايرنا- مديركل ثبت احوال كهگيلويه وبويراحمد شمار افراد فاقد كارت ملي در استان را كمتر از پنج هزار نفر دانست وگفت: اين افراد براي روز(راي گيري )هفتم اسفند به شعب مختلف اين اداره كل مراجعه و گواهي شماره ملي دريافت كنند.

محمد تقوي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: تمامي اداره هاي ثبت احوال در شهرستان و بخش هاي مختلف استان از فردا (پنجشنبه) تا پايان روز راي گيري (هفتم اسفند) در دو نوبت صبح و عصر آماده خدمت و جوابگويي به مردم هستند.
وي از آمادگي كامل اداره كل ثبت احوال استان در روزهاي باقي مانده به برگزاري انتخابات پنجمين دوره خبرگان رهبري و مجلس دهم دراستان خبرداد وگفت: رويكرد اصلي اين است كه شخصي به علت نداشتن مدارك هويتي از راي دادن محروم نشود.
وي با بيان اينكه همراه داشتن اصل شناسنامه و كارت ملي و يا هوشمند در راي اخذ راي الزامي است، گفت: در يك ماه گذشته حدود 700 شناسنامه المثني در استان صادر شده است.
وي تصريح كرد: شمار شناسنامه هاي صادر شده المثني در مدت مشابه سال گذشته در استان نيز 500 مورد بوده است.
تقوي با بيان اينكه فرآيند برگزاري انتخابات در بيش از 95 درصد شعب اخذ راي در استان به صورت الكترونيكي است، گفت: تمهيدات و تدابير لازم براي جلوگيري از هرگونه سوء استفاده سجلي از سوي ثبت احوال استان انجام شده است.
771 شعبه اخذ راي در استان پيس بيني شده است.
وي تصريح كرد: در روز برگزاري انتخابات سامانه استعلام هاي ثبت احوال با سامانه شعب اخذ راي در تمامي نقاط استان به صورت مستقيم و آنلاين برقرار است.
تقوي افزود: بر اين اساس با وارد كردن كد ملي فرد راي دهنده در سامانه تمامي مشخصات و هويت سجلي وي نيز محرز مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه سريال شناسنامه هاي المثني با شناسانامه هاي پيشين و مفقود شده هر فرد متفاوت است، گفت: تنها شماره سريال سجلي شخص در سامانه ثبت است و هرگونه مغايرت سجلي و هويتي در اين راستا محرز خواهد بود.
كهگيلويه وبويراحمد با 495 هزار نفر جمعيت واجد شرايط راي ، داراي سه نماينده در مجلس شوراي اسلامي و يك نماينده در مجلس خبرگان رهبري است.
3016/6162