فرماندار راز و جرگلان: انتخابات گفتمان جديد در نظام مردم سالاري ديني است

راز- ايرنا- فرماندار راز و جرگلان گفت: اهميت انتخابات در جمهوري اسلامي به نوعي گفتمان جديد در نظام مردم سالاري ديني بوده و به همين دليل براي مردم سرنوشت ساز است.

احمد ريواده روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا اظهار كرد: مردم بخاطر اهميت اين انتخابات حضور گسترده اي در پاي صندوق هاي راي خواهند داشت زيراكه حضور درعرصه هاي سياسي با ارزشهاي انقلاب عجين گشته است.
وي گفت: انتخابات به نوعي تبلور انديشه هاي مردم سالاري ديني است كه از ابتداي اين نظام توجه به راي مردم و حضور مردم در صحنه مورد تاكيد بوده است.
فرماندار راز و جرگلان گفت: انتخابات قبل از هر چيزي به عنوان يك تكليف ديني و نگاه به آن اعتقادي بوده كه اين همه برگرفته از آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي است.
ريواده گفت: موضوع ديگري كه اهميت انقلاب را نشان مي دهد اين است كه حضور گسترده در انتخابات اميد را در بين دوستان بيشتر و آن ها را براي مقاومت بيشتردر برابر زورگويان مصمم تر مي كند.
فرماندار شهرستان رازوجرگلان در ادامه بيان كرد: دشمنان انقلاب اسلامي و بدخواهان اين نظام كه مشاركت مردم در انتخابات و صحنه هاي ديگر را به نوعي با تبليغات دامنه دار كم اهميت جلوه مي دهند و حضور مردم را كمرنگ نشان مي دهند هدفشان تخريب همه امور است.
شهرستان 70هزار نفري راز و جرگلان در 70 كيلومتري شمال غربي بجنورد واقع شده كه بيشتر ساكنان آن را تركمن هاي اهل سنت تشكيل مي دهد.
در حوزه انتخابيه بجنورد و شهرستان هاي تابعه 30 نفر، در اسفراين 11 و در شيروان 6 نفر در عرصه رقابت انتخابات مجلس حضور دارند.
براساس آخرين آمار ارائه شده از سوي ثبت احوال خراسان شمالي جمعيت اين استان افزون بر 925 هزار نفر است و تعداد 16 هزار نفر راي اولي در انتخابات اين دوره در اين استان حضور دارند و همچنين تعداد 14 هزار نفر عوامل اجرايي در انتخابات دخيل هستند.
همچنين تعداد 624 هزار و 300 نفر واجد شرايط راي دادن در كل استان مي باشند كه از اين تعداد 410 هزار نفر در بجنورد و چهار شهرستان حوزه هاي انتخابي بجنورد، 99 هزار نفر در اسفراين و 120 هزار نفر در شيروان واجد شرايط راي دادن هستند.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري همزمان در هفتم اسفند ماه سال جاري در كشور برگزار مي شود.
/ 6042/7185