۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۴۱
کد خبر: 81977786
T T
۰ نفر
زيرساخت هاي الكترونيكي انتخابات در هرمزگان فراهم است

بندرعباس- ايرنا- مديركل دفتر فناوري اطلاعات و رئيس كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات هرمزگان گفت: تمام زيرساختهاي مورد نياز سخت افزاري و نرم افزاري براي انجام الكترونيكي امور مربوط به انتخابات در استان فراهم است.

مهرداد يزداني عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: براساس هماهنگي هاي انجام شده و تدابير اتخاذ شده، بستر مورد نياز مخابراتي نيز با پهناي باند مناسب در هرمزگان فراهم شده است.
وي افزود: تمام فرمانداري ها و بخشداري هاي هرمزگان به سامانه جامع انتخابات با سرعت مناسب متصل هستند و تمام فرايندهاي مربوط به انتخابات را به صورت آنلاين انجام مي دهد.
يزداني خاطرنشان كرد: از 25 فرايند انتخابات، 23 فرايند به صورت الكترونيكي انجام مي شود و تنها دو فرايند رأي گيري و شمارش آرا به صورت دستي انجام خواهد شد.
وي تصريح كرد: تك تك شعب اخذ رأي در هرمزگان به سامانه وزارت كشور و از آنجا به سامانه ثبت احوال متصل هستند و از اين طريق احراز هويت رأي دهندگان به عمل خواهد آمد.
استان هرمزگان داراي پنج كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است كه سه نفر از حوزه مركزي ( بندرعباس، قشم ، حاجي آباد، ابوموسي و بندرخمير) يك نفر از حوزه شرق استان (ميناب ، رودان ، جاسك ، سيريك و بشاگرد ) و يك نفر نيز از حوزه غرب (بندرلنگه، بستك و پارسيان) هستند.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري هفتم اسفند 94 برگزار مي شود.
از جمعيت يك ميليون و 500 هزار نفري هرمزگان ، يك ميليون و 119 هزارو 93 نفر واجد شرايط رأي دادن هستند.ك/3
7198/ 6048