۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۲۶
کد خبر: 81977940
T T
۰ نفر
50 نامزد انتخابات مجلس دهم در استان مركزي از دايره رقابت ها كناره گرفتند

اراك - ايرنا - رئيس ستاد انتخابات استان مركزي گفت: 50 نامزد انتخاباتي مجلس دهم در اين استان از دايره رقابت ها كناره گرفتند.

شكرالله حسن بيگي عصر چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 20 نفر از نامزدهاي انصرافي اين استان در حوزه انتخابيه اراك، كميجان و خنداب، هشت نفر در تفرش، آشتيان و فراهان، چهارنفر در خمين، شش نفر در ساوه و زرنديه ، شش نفر در شازند و شش نفر در محلات و دليجان بوده اند.
وي توضيح داد: درحال حاضر در مجموع 154 نامزد در گردونه رقابت هاي انتخاباتي استان مركزي باقي مانده اند كه 44 نفر در حوزه انتخابيه اراك، كميجان و خنداب، 31 نفر در تفرش، اشتيان و فراهان، 13نفر در خمين، 24 نفر در ساوه و زرنديه ، 21 نفر در شازند و 16 نفر در محلات و دليجان با هم رقابت دارند.
رئيس ستاد انتخابات استان مركزي بيان كرد: 344 نامزد در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي استان مركزي ثبت نام كردنده بودند.
حسن بيگي گفت: يك ميليون و 47 هزار و 670 واجد شرايط راي در استان مركزي وجود دارد كه 53 هزار و 275 نفر آنان براي نخستين بار پاي صندوق هاي راي مي روند.
وي تعداد شعب راي گيري استان مركزي را 983 شعبه عنوان كرد و گفت: در هر شعبه براي انتخابات خبرگان رهبري و مجلس شوراي نگهبان يك صندوق تعيين شده است.
رئيس ستاد انتخابات استان مركزي بيان كرد: با تائيد شوراي نگهبان پنج نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبري نيز در اين استان با هم رقابت دارند.
استان مركزي با شش حوزه انتخابيه اصلي و 23 شعبه انتخابيه فرعي هفت كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي و دو كرسي در مجلس خبرگان رهبري دارد.
6013/6012