۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴
کد خبر: 81978635
T T
۰ نفر
فرماندار گيلانغرب: جهان نظاره گر حماسه ملت ايران در هفتم اسفندماه است

قصرشيرين - ايرنا - فرماندار گيلانغرب گفت: جهان فردا نظاره گر حماسه بزرگ ملت ايران اسلامي براي حضور در پاي صندوق هاي راي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري در هفتم اسفند ماه است.

به گزارش خبرنگار ايرنا كرم محمدي روز پنجشنبه در آيين تحويل صندوق هاي اخذ راي در جمع عوامل برگزاري دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در گيلانغرب افزود: بي ترديد مردم مومن و متدين ايران اسلامي با حضور گسترده در اين رويداد سياسي و مهم برگ زرين ديگري در تاريخ پرافتخار نظام اسلامي خواهند افزود.
وي اظهارداشت: بدون ترديد انتخابات برآمده از سال ها مبارزه و تبعيد و زحمات امام بزرگوار و خون هاي پاك شهداي گرانقدر است كه نهالي را به نام ميزان راي ملت است كاشتند تا امروز به درختي تنومند تبديل بشود.
وي اظهار كرد: بدون ترديد جهانيان از هفته ها قبل تمام توجه و دوربين هاي خود را متوجه سرزمين ما كرده اند اما ترديدي نيست فردا نظاره گر خلق حماسه اي ديگر از اين ملت با تمدن و آگاه خواهند بود.
اين مقام مسئول اضافه كرد: همه اميد دوستان نظام و ملت بزرگ ايران فردا به دستان همه عوامل برگزاري انتخابات بعنوان امناي دولت جمهوري اسلامي ايران است تا وظيفه شرعي و قانوني خود را به بهترين شكل به ظهور برسانند.
محمدي بيان كرد: مردم ما هم بطور يقين با حضور گسترده در پاي صندوق هاي وظيفه ديني و تكليف خود را براي تعيين سرنوشت بعنوان حق قانوني خود به اثبات مي رسانند.
وي خاطرنشان كرد: ما امين مردم هستيم و صندوق هاي اخذ راي امانت خون شهداي گرانقدر است و رويكرد دولت تدبير و اميد امانتداري از آراي مردم در عرصه برگزاري انتخابات است.
فرماندار گيلانغرب گفت: دولت تدبير و اميد همواره بدون هياهو در عرصه عمل نشان داد كه نبايد يك مورد از منويات رهبر معظم انقلاب بر زمين بماند بي شك در اين دوره حساس و سرنوشت ساز نيز انتخاباتي توام با آرامش با صيانت از آراي مردم را شاهد خواهيم بود.
محمدي ادامه داد: همه عوامل برگزاري انتخابات مكلف هستند امانتداري و بي طرفي را سرلوحه كار خود قرار دهند و تنها در اين صورت است كه هم رضايت خداوند متعال جلب خواهد شد و هم وظيفه قانوني و تكليف شرعي خود را بدرستي انجام داده اند.
وي افزود: در انتخابات هفتم اسفند ماه يك هزار و 800 نفر عوامل اجرايي، نظارتي، بازرسي، امنيتي و پشتيباني كار برگزاري انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري را در گيلانغرب بر عهده دارند.
وي گفت: 80 شعبه اخذ راي در گيلانغرب شامل 23 شعبه ثابت شهري و چهار شعبه ثابت روستايي و 53 شعبه سيار روستايي كار برگزاري انتخابات را به انجام مي رسانند و 55 هزار تعرفه و برگ راي نيز براي هر يك از انتخابات خبرگان و مجلس شوراي اسلامي در نظر گرفته شده است.
در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري بيش از 43 هزار نفر از مردم گيلانغرب واجد شرايط راي دادن هستند.
در حوزه انتخابيه قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب مردم از بين 9 نامزد دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مجاز به انتخاب يك نفر بعنوان نماينده هستند.
در مجموع سه هزار و 500 نفر از عوامل اجرايي كار برگزاري انتخابات را 201 شعبه اخذ راي در قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب را برعهده دارند.
قصرشيرين مركز حوزه انتخابيه شهرستانهاي سرپل ذهاب و گيلانغرب است.
در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري در شهرستان هاي قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب از مجموع جمعيت حدود 220 هزار نفري اين شهرستان ها 125 هزار نفر واجد شرايط راي هستند.
7079/7398/3012/8066