1600 بازرس و سربازرس در استان كرمانشاه بر انتخابات نظارت مي كنند

كرمانشاه - ايرنا - دبير هيات بازرسي انتخابات استان كرمانشاه از نظارت يك هزار و 600 بازرس و سربازرس بر حسن اجرا و برگزاري انتخابات در سطح استان نظارت مي كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام عبدالله عزيزي روز پنجشنبه در نشستي خبري كه در استانداري برگزار شد اظهار كرد: براي هر 20 صندوق اخذ راي نيز يك سربازرس نظارت خواهد داشت.
وي همچنين به برخي از وظايف مهم هيات بازرسي انتخابات شهرستان ها نيز اشاره كرد و گفت: كنترل جريان انتخابات در شهرستان، شناسايي و معرفي سربازرسان و بازرسان از جمله اين وظايف مي باشد.
حجت الاسلام عزيزي همچنين از طراحي سامانه سهبا (سامانه هوشمند بازرسي انتخابات) خبر داد و افزود: اين سامانه به منظور ارتباط نظام مند اركان شبكه بازرسي انتخابات در استان و اطلاع رساني صحيح و همچنين ارائه گزارش هاي لحظه اي در ستاد وزارت كشور ايجاد شده است.
وي گفت: در اين سامانه امكان ارتباط مستقيم اركان شبكه بازرسي انتخابات حسب طبقه بندي ابلاغي و ارسال گزارش تخلفات انتخاباتي فراهم شده است.
دبير هيات بازرسي انتخابات استان كرمانشاه با اشاره به كاركردهاي سه گانه اين سامانه گفت: يك بخش براي حوزه نظارت مردمي تعبيه شده به اين معنا كه هر شهروند يك بازرس افتخاري مي شود و با شماره پيامك هاي اعلام شده براي هر شهرستان تخلفات احتمالي و يا مواردي كه به نظر آن ها تخلف محسوب مي شود را مي توانند گزارش كنند.
حجت الاسلام عزيزي ادامه داد: يك بخش ديگر اين سامانه براي نامزدها طراحي شده و در هر لحظه از زمان برگزاري انتخابات اگر احساس كردند حقي از آن ها ضايع شده مي توانند با شماره پيامكي كه در اختيار آن ها است مراتب را گزارش كنند.
وي افزود: بخش سوم سامانه نيز براي بازرسين و سربازرسين طراحي شده تا اگر احساس كردند هركدام از مراحل پنج گانه انتخابات دچار ايراد و اشكال شده و ممكن است انتخابات از مسير قانوني خود خارج شود آن را گزارش كنند.
عزيزي در پايان گفت: خوشبختانه كرمانشاه در خصوص رعايت قوانين و اخلاق انتخاباتي جزو استان هاي برتر كشور بوده و كمترين تخلفات را شاهد بوده ايم.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري روز هفتم اسفند ماه در سراسر كشور برگزار مي شود.
استان كرمانشاه داراي هشت نماينده در مجلس شوراي اسلامي و دو نماينده در مجلس خبرگان رهبري مي باشد.
7458/8066