۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۰۸
کد خبر: 81978739
T T
۰ نفر
فرماندار: تدابير لازم براي برگزاري انتخابات در اراك انديشيده شده است

اراك-ايرنا- فرماندار اراك گفت: تدابير لازم براي برگزاري انتخابات در اراك انديشيده شده و اين حوزه آماده برگزاري رقابت هاي پرشور وسالم پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي است.

حسين بختياري روز پنج شنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: روند انتخابات اين حوزه از ابتدا تاكنون طبق روز شمار وزارت كشور كه به فرمانداري اعلام شده بود، پيش رفته است.
وي بيان كرد: تعيين اعضاي شعب از روز گذشته آغاز شده و تمام اين افراد آموزش هاي لازم را دريافت كرده اند و نمايندگان فرماندار طبق دستور العمل كشوري مشخص و اين افراد نيز آموزش هاي لازم را ديده اند و احكام آنان هم صادر شده است.
فرماندار اراك ادامه داد: كار تحويل صندوق هاي اخذ راي از صبح امروز آغاز شده و تمام اقلام مورد نياز شعب در اختيار آنها قرار گرفته و تداركات روز برگزاري انتخابات انديشده شده است.
بختياري اظهار كرد: اعضاي هيات اجرايي و نمايندگان فرماندار از روز گذشته بازديد هاي خود از محل شعب اخذ راي را آغاز كرده اند.
وي با اشاره به بحث تبليغات انتخابات نيز گفت: تبليغات نامزدهاي انتخاباتي طبق زمان مشخص شده آغاز شد و هشت صبح امروز (پنجشنبه) آخرين مهلت براي تبليغات بود كه در زمان مقرر پايان يافت و سكوت تبليغاتي در شهر حاكم است.
فرماندار اراك اضافه كرد: در زمان تبليغات رسمي نامزدهاي انتخاباتي برخي از نامزدها موارد قانوني را رعايت نكرده بودند كه در اين مدت تذكرات لازم به نامزدها داده شد و به ستاد انتخابات استان مركزي نيز گزارش شده است.
بختياري بيان كرد: در اين مدت بنرهاي تبليغاتي نامزدهايي كه در محل هاي غير ستاد نصب شده بود كه با حفظ حرمت آنان پايين آورده شد.
وي گفت: در اين دوره بيشتر نامزدهاي انتخابي مجلس شوراي اسلامي تبليغات غيرمجاز داشتند و تعدادي از آنها در زمينه تشكيل ستاد نيز به موارد قانوني توجه نكرده بودند.
فرماندار اراك افزود: هر نامزد انتخاباتي در كلانشهر اراك مجاز به داشتن 10 ستاد بوده است كه در مجموع از تمام موارد تخلفات عكس و فيلم تهيه شده است.
وي خاطر نشان كرد: تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي نسبت به دوره گذشته بسيار بيشتر بود و تخلفات در زمينه نصب پوستر و بنر در مكان هاي غيرمجاز نيز در اين دوره بيشتر از قبل بود.
فرماندار اراك در خصوص تعداد شعب اخذ راي نيز گفت: 293 شعبه اخذ راي ثابت و سيار در سطح كلانشهر اراك، بخش مركزي، بخش ساروق و بخش معصوميه، يك شعبه اخذ راي ثابت براي اقليت هاي مذهبي در كليساي ارامنه اراك و 105 شعبه در بخش كميجان و بخش مركزي آن، بخش فرعي مستقل ميلاجرد، خنداب و بخش فرعي قره چاي با جاورسيان آراء مردم را جمع آوري مي كنند.
بختياري افزود: اعضاي شعب فردا (جمعه) راس ساعت هفت صبح بايد در محل شعبد اخذ راي حضور داشته باشند و كار برگزاري انتخابات به طور رسمي از هشت صبح آغاز مي شود.
وي اظهار كرد: داشتن شناسنامه براي راي گيري به همراه شماره ملي لازم است و متولدين هفتم اسفندماه 76 به قبل مي توانند در اين انتخابات شركت كنند.
حوزه انتخابيه اراك، كميجان و خنداب دو كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي دارد.
3005/6012