۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81978817
T T
۰ نفر

مرزهاي پرويزخان و خسروي كماكان فعال است

۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81978817
مرزهاي پرويزخان و خسروي كماكان فعال است

قصرشيرين - ايرنا - در آستانه دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري مرزهاي رسمي خسروي و پرويزخان كه پيشتر قرار بود به مدت سه روز تعطيل شود كماكان براي انجام واردات و صادرات كالا از اين معبرهاي رسمي فعال است.

سرپرست فرمانداري قصرشيرين گفت: در چند روز گذشته اعلام شد كه با توجه به برگزاري دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري مرزهاي رسمي و خسروي و پرويزخان قصرشيرين در روزهاي ششم، هفتم و هشتم اسفند ماه جاري به مدت سه روز تعطيل مي شود.
مرادعلي تاتار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دستور لغو تعطيلي اين مرزها با توجه به اهميت انجام فعاليت و مبادلات مرزي از سوي استاندار كرمانشاه به اين فرمانداري ابلاغ شد و بر اين اساس روند واردات و صادرات كالا از مرزهاي پرويزخان و خسروي قصرشيرين همانند گذشته ادامه دارد.
وي اظهار كرد: با توجه به اهميت برگزاري رويداد سياسي پيش رو در هفتم اسفند ماه و با هدف زمينه حضور و مشاركت گسترده مردم به ويژه فعالان مستقر در مرز شامل كاركنان مجموعه اداري، گمرك، كارگران، تجار و رانندگان تمهيدات لازم براي استقرار شعبه سيار اخذ راي در اين مرزهاي رسمي اتخاذ شده است.
وي اظهارداشت: همچنين تردد مسافر و ترانزيت سوخت از مرزهاي رسمي خسروي و پرويزخان قصرشيرين نيز از اين معبرهاي رسمي همانند گذشته انجام مي شود.
در مرزهاي رسمي پرويزخان و خسروي بطور ميانگين پنج هزار نفر شامل كارگر، پيله ور، تاجر، راننده، نيروهاي خدماتي و انتظامي فعاليت مي كنند.
هم اكنون 54 درصد صادرات كالاهاي غيرنفتي كشورمان به عراق از طريق مرز رسمي و بين المللي پرويزخان قصرشيرين انجام مي شود.
روزانه به طور ميانگين شاهد تردد 250 مسافر به اقليم كردستان عراق از طريق مرز رسمي پرويزخان هستيم و همچنين روزانه بيش از يك هزار دستگاه كاميون حامل كالاهاي صادراتي از مرز بين المللي پرويزخان و 500 دستگاه كاميون نيز از مرز خسروي به كشور عراق صادر مي شود.
قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه با بيش از 27 هزار نفر جمعيت بيش از 186 كيلومتر مرز مشترك با عراق دارد كه در امتداد اين مرز طولاني، 2 مرز رسمي پرويزخان و خسروي فعال است كه پرويزخان با اقليم كردستان عراق و خسروي با حكومت مركزي عراق و بخش عربي هم مرز است.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري همزمان با سراسر كشور هفتم اسفند ماه امسال در201 شعبه اخذ راي با مشاركت بيش از سه هزار و 500 نفر از عوامل اجرايي، نظارتي، امنيتي و انتظامي در مركز حوزه انتخابيه قصرشيرين برگزار مي شود.
از مجموع شعب پيش بيني شده اخذ راي در اين حوزه انتخابيه 36 شعبه مربوط به شهرستان قصرشيرين است كه بيش از 700 نفر از عوامل برگزاري انتخابات كار راي گيري از مردم را بر عهده دارند.
قصرشيرين مركز حوزه انتخابيه شهرستانهاي سرپل ذهاب و گيلانغرب است كه از بين 9 نامزد نمايندگي مجلس در اين حوزه انتخابيه تنها يك نفر بعنوان نماينده به خانه ملت راه مي يابد.
در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري در شهرستان هاي قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب از مجموع جمعيت حدود 220 هزار نفري اين شهرستان ها 125 هزار نفر واجد شرايط راي هستند.
7079/3012/8066