نظر پليس راهور درخصوص شماره گذاري اتوبوس اسكانيا هفته آينده اعلام مي شود

سمنان-ايرنا- معاون فني مهندسي و خدمات پليس راهورگفت: پليس راهور ناجا بابررسي تمام مستندات دريافتي از شركت عقاب افشان مبني براخذ تاييديه استاندارد از سازمان ملي استاندارد وبررسي نتايج بازديد ميداني خود از روندخط توليد اين شركت، تا پايان هفته آينده نظر خود را در خصوص شماره گذاري اتوبوس هاي توليدي اعلام خواهد كرد.

سرهنگ احمد رستمي روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از خط توليد شركت عقاب افشان سمنان توليدكننده انواع اتوبوس هاي درون و برون شهري در گفت و گو با ايرنا افزود: تغييرات اساسي در توليد محصولات جديد اين شركت در طول سال هاي 93 و 94 انجام شده است و طبق گفته مسئولان و كارشناسان اين شركت تاييديه هاي لازم از سوي سازمان ملي استاندارد اخذ شده است.
وي اظهار داشت: در زمان حاضر تمام مستندات روشي كه مسئولان و كارشناسان شركت عقاب در بحث استاندارد اعلام كردند از سوي پليس دريافت و مورد بررسي جامع خواهد گرفت.
وي با اشاره به بازديد امروز خود و كارشناسان از خطوط توليد اين شركت، خاطرنشان كرد : با توجه به اين كه تاييديه هاي سازمان ملي استاندارد و حفاظت محيط زيست براي سه نوع اتوبوس هاي شهري آرين و برون شهري مارال و درسا صادر و ارائه شده است بررسي هاي اوليه صورت گرفته و نمونه محصول توسط شركت و پليس راهنمايي و رانندگي مورد بازديد كارشناسان تصادفات و فني قرار گرفت و بحث بازديد ميداني از خطوط توليد و وضعيت اتوبوس هاي توليدي در دستور كار قرار گرفته بود كه امروز انجام شد.
سرهنگ رستمي گفت : با توجه به قوانين و مقررات جاري كشور صدور مجوز شماره گذاري و مديريت و كنترل بر رفت و آمد وسايل نقليه، رسيدگي به وقايع و حوادث رانندگي و اعلام به مراجع قانوني و قضايي و رصد و پايش كردن در راستاي جلوگيري از اين وقايع و حوادث بر عهده پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي است.
وي ادامه داد : پليس راهنمايي و رانندگي براي صدور مجوز شماره گذاري براي محصولات خودرو سازان نسبت به دريافت تاييديه هاي سازمان ملي استانداردهاي ايمني كيفيت و سازمان حفاظت محيط زيست در راستاي رعايت استانداردهاي آلايندگي اقدام و بررسي هاي فني و كارشناسي خود را در راستاي قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي مصوب سال 89 و آيين نامه راهنمايي و رانندگي انجام مي دهد.
سرهنگ رستمي يادآور شد: اگر آن شرايط و تجهيزات پيش بيني شده مورد بررسي و تاييد شد، پليس مجوز شماره گذاري محصولات را صادر و به سراسر كشور ابلاغ و فرآيند شماره گذاري به دارندگان اين وسايل نقليه صورت مي گيرد.
وي گفت: اكنون در كشور امكان آزمايش اغلب مواردي كه به ايمني ارتباط پيدا مي كند فراهم نيست و اين يك خلع است و دولت و سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت و استاندارد بايد پيگيري و امكان آزمايش آن در كشور را فراهم كنند.
معاون فني مهندسي و خدمات پليس راهور با بيان اين كه اگر تاييديه نوعي كه براي خودرو صادر مي شود در آزمايش كشور اتفاق بيفتد در تطابق توليد هم موفق مي شويم.
سرهنگ رستمي تصريح كرد : چون در زمان حاضر امكان تست و كنترل در تطابق توليدات زماني كه ايمارك است و همچنين امكان تست در تاييديه نداريم آن تطابق مي تواند انحراف داشته باشد و ناظران و خودرو سازان بايد دقت لازم دراين زمينه را داشته باشند.
7470/6026