۷ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۱۶
کد خبر: 81979264
T T
۰ نفر
نماینده ولی فقیه در استان البزر رای خود را به صندوق انداخت

كرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه كرج ساعت 8 صبح با حضور در مصلی امام خمینی (ره) كرج، رای خود برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی حسینی همدانی در دقایق نخستین آغاز رای گیری، با حضور در صف شركت كنندگان در انتخابات، رای خود را به صندوق انداخت.
كار اخذ رای برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر كشور ساعت 8 صبح جمعه هفتم اسفند ماه در دو حوزه انتخابیه استان البرز آغاز شد.
استان البرز در دو حوزه انتخابیه كرج، فردیس، اشتهارد و آسارا 2 نماینده و ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان یك نماینده دارد.
استان البرز برای نخستین بار پس از تشكیل 2 نماینده مستقل در مجلس خبرگان رهبری دارد و 6 نامزد تائید صلاحیت شده برای كسب این 2 كرسی با یكدیگر رقابت كردند.
شمار نامزدهای باقی مانده برای رقابت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز به 64 نفر رسیده است.
از مجموع این 64 نفر ،47 نفر در حوزه انتخابیه كرج ، اشتهارد ، فردیس و بخش آسارا و 17 نفر درحوزه انتخابیه ساوجبلاغ ،نظرآباد و طالقان رقابت دارند.
مجموع شعب اخذ رأی استان یكهزارو 137 شعبه اخذ رای تعیین شده كه از این تعداد 852 شعبه مجموع شعب اخذ رأی ثابت و سیار حوزه انتخابیه شهرستان كرج، اشتهارد و آسارا و 285 شعبه اخذ رأی سیار و ثابت حوزه انتخابیه شهرستان ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد است.
تعداد واجدین شرایط رای دادن برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بر اساس اعلام ستاد انتخابات كشور یك میلیون و 480 هزار و 131 نفر است.
دو هزار و 500 نفر از نیروهای امنیتی و انتظامی برای برقراری امنیت انتخابات در استان البرز تلاش می كنند و یك هزار و 300 ناظر و نماینده نیز از وزارت كشور، فرایند نظارت بر صحت انتخابات را عهده دار هستند.
1535