۷ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۳۲
کد خبر: 81979369
T T
۰ نفر
شور انتخابات جنوب آذربايجان غربي را فراگرفت

مهاباد- ايرنا- شور و حال انتخابات با آغاز راي گيري دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري در سراسر كشور، خطه جنوب آذربايجان غربي را از نيز فرا گرفت.

به گزارش ايرنا، مردم هميشه در صحنه آذري و كردزبان اين خطه از ميهن اسلامي با حضور در شعب اخذ راي در نخستين ساعات آغاز راي گيري، بار ديگر تجلي حضور، وحدت و همدلي مردم ايران اسلامي را به جهانيان نشان دادند.
فرمانداران، بخشداران و همه دست اندركاران برگزاري انتخابات تمام تمهيدات و امكانات لازم را فراهم ساخته اند تا زمينه برگزاري انتخاباتي با شكوه و با حضور حداكثري مردم را فراهم سازند.
مردم سني و شيعه اين خطه آمده اند تا با حضور پرشور و گسترده در اين صحنه مهم سياسي بار ديگر وفاداري خود را به آرمان هاي نظام و انقلاب به جهانيان نشان دهند.
كرد و آذري امروز آمده اند تا به اثبات برسانند كه سرنوشت اداره كشور با مشاركت گسترده در انتخابات پيوستگي دارد و راي حداكثري مردم در تقويت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي تاثيرگذار است.
گزارش خبرنگاران ايرنا از شهرها و روستاهاي مختلف حاكي از حضور گسترده و پرشور مردم از نخستين ساعات اخذ راي در شعب مختلف است.
اين گزارش ها حاكي است كه حضور مردم در برخي شعب آنچنان زياد است كه از نخستين ساعات راي گيري صف هاي طويلي در برابر شعب ايجاد شده است.
مردم اين خطه همچون ساير هم ميهنان ايران اسلامي با حضور باشكوه خود آمده اند تا بار ديگر با رأي دادن و مشاركت حداكثري در انتخابات، اراده خود را به ادامه راهي كه خود برگزيده اند به نمايش بگذارند.
انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه تاكنون 9 دوره آن در كشور برگزار شده از اهميت ويژه اي برخوردار است زيرا مردم هر شهر نمايندگاني را براي حضور در مجلسي كه به قانون گذاري و نظارت بر كار مسئولان نهادهاي اجرايي مي پردازد، انتخاب مي كنند تا سرنوشت شهر، منطقه و كشور خود را به دست شايسته ترين فردي بسپارند كه در اين مجلس نامزد شده است.
پنجمين دروه انتخابات مجلس خبرگان رهبري نيز از اهميت بالائي برخوردار است و مردم در اين انتخابات نيز حضور پيدا مي كنند تا نمايندگاني را از مردم براي تصميم هائي سرنوشت ساز راهي اين مجلس كنند.
مردم اين خطه معتقدند از آنجا كه آينده و اجراي امور كشور با حضور و راي مردم رقم مي خورد شركت پرشور و گسترده در اين صحنه سياسي براي ملت و ميهن بسيار حساس و حياتي است و جايگاه ايران را در سطح بين المللي ارتقاء مي دهد.
از جنوب آذربايجان غربي شش نفر راهي مجلس شوراي اسلامي خواهند شد كه سهم حوزه مياندوآب ـ شاهين دژ ـ تكاب در مجموع دو نفر، حوزه نقده ـ اشنويه، حوزه پيرانشهر ـ سردشت، مهاباد و بوكان نيز هر كدام يك نفر است.
امروز براي برگزاري اين دو انتخابات در جنوب استان آذربايجان غربي 970 صندوق راي به صورت ثابت و سيار براي اخذ آراي مردم پيش بيني شده است.
جمعيت جنوب استان بر اساس آخرين آمار يك ميليون و 364 هزار نفر اعلام شده است كه از اين تعداد، 968 هزار نفر واجد شرايط راي دادن در جنوب آذربايجان غربي هستند.
6185/1905