فرماندار خنداب: فرايند راي گيري در اين شهرستان با آرامش و نشاط جريان دارد

اراك- ايرنا- فرماندار شهرستان خنداب روند انتخابات در اين شهرستان را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: فرآيند راي گيري در شعب اخذ راي اين شهرستان با آرامش و نشاط جريان دارد.

حميد غياثي روز جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود: راي گيري در شعب شهرستان خنداب همزمان با سراسر كشور از هشت صبح امروز آغاز شده ودر بازديد از چند شعبه اين شهرستان، حضور مردم در پاي صندوق هاي راي لحظه به لحظه افزوده مي شود.
وي ادامه داد: 41 شعبه ثابت و 19 شعبه سيار در شهرستان خنداب كار اخذ آراي مردمي براي انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را برعهده دارند.
فرماندار شهرستان خنداب گفت: از مجموع شعب اخذ راي خنداب، 11 شعبه شهري و 49 شعبه روستائي است و در هر شعبه دو صندوق مجزا براي دريافت آراي مردمي انتخابات خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي مستقر شده است.
غياثي گفت: اين فرمانداري با تشكيل هيات اجرائي، تعيين شعب اخذ راي در مكان هاي مناسب با همانگي هيات نظارت در شهرها و روستاها، برگزاري برنامه آموزشي براي كاربران، هيات هاي بازرسي و نمايندگان فرمانداري و دعوت از مردم براي حضور حداكثري مردم در شوراي اداري، مجامع عمومي، نماز جمعه و نشست هاي راي اولي ها برگزاري انتخاباتي پور شور و قانون مدار را در دستور كار خود قرار داده است.
وي ادامه داد: از مردم دعوت مي شود با توجه به منويات مقام معظم رهبري و تاكيد رئيس جمهور دولت تدبير و اميد با استفاده موثر از زمان پيش بيني شده درپاي صندوق ها حضور يافته و از موكول كردن راي خود به ساعات واپسين خودداري كنند.
از يك كيليون و 47 هزار و 670 نفر واجد شرايط استان مركزي ،41 هزار نفر واجد شرايط براي حضور در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در شهرستان خنداب وجود دارد.
43 نامزد مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه اراك، كميجان و خنداب براي تصاحب دو كرسي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي رقابت دارند.
پنج نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبري نيز دراستان مركزي حضور دارند كه دو نامزد براي اين ركن تصميم ساز انتخاب مي شوند.
1955/6013/