۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81979440
T T
۰ نفر
استاندار قزوين راي خود را به صندوق انداخت

قزوين-ايرنا- استاندار قزوين در نخستين ساعت آغاز انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري راي خود را به صندوق انداخت.

به گزارش روز جمعه ايرنا، فريدون همتي در هنگام انداختن راي خود به صندوق شعبه مسجدالنبي اظهار اميدواري كرد با راي مردم به نامزدهاي اصلح، متعهد و متخصص، مجلسي ولايي و مقتدر تشكيل شود.
معاون سياسي امنيتي اجتماعي و معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، دادستان قزوين از همراهان استاندار در هنگام راي دادن بودند.
887 هزار و 164 نفر واجد شرايط راي دادن در استان قزوين هستند كه از اين تعداد در حوزه قزوين، آبيك و البرز 642 هزار و 946 نفر، در شهرستان بوئين زهرا و آوج 118 هزار و 244 نفر و در شهرستان تاكستان 125 هزار و 974 نفر مي توانند در انتخابات اين دوره شركت كنند.
نزديك به 20 هزار نفر از هيات هاي اجرايي، نظارت، عوامل اداري و پشتيباني، امنيتي و انتظامي مسئوليت برگزاري انتخابات در استان قزوين را برعهده دارند كه از اين تعداد چهار هزار و 500 نفر به عنوان ناظر بر سلامت انتخابات نظارت مي كنند.
به گزارش دبير ستاد انتخابات استان قزوين، با انصراف 17 نفر از داوطلبان تاييد صلاحيت شده نهايي، 60 نامزد براي ورود به مجلس شوراي اسلامي با يكديگر رقابت مي كنند.
در انتخابات مجلس خبرگان رهبري نيز سه نامزد انتخاباتي براي تعيين دو كرسي مجلس خبرگان رهبري در اين استان با هم به رقابت مي پردازند.
استان قزوين در مجلس خبرگان رهبري دو نماينده و در مجلس شوراي اسلامي داراي چهار نماينده مي باشد.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري از ساعت هشت امروز جمعه (هفتم اسفند) آغاز شده است.
3013/ 6128