۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۲۵
کد خبر: 81979648
T T
۰ نفر
استاندار خراسان رضوی: اركان اصلی انتخابات به تكلیفشان عمل كرده اند

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاههای دولتی، نامزدهای انتخاباتی، گروههای سیاسی و مردم سه ركن اصلی در انتخابات هستند كه تاكنون به درستی به تكلیفشان عمل كرده اند.

علیرضا رشیدیان روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: بیش از شش ماه است كه فرایند انتخابات در این استان آغاز شده است.
وی ادامه داد: مقدمات و امكانات بسیاری برای 60 هزار نیروی اجرایی انتخابات در نظر گرفته شده و حدود 22 هزار نفر از این تعداد نیز مردمی هستند كه برای همكاری در انتخابات اعلام آمادگی كرده بودند.
استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: سه هزار و 508 شعبه اخذ رای شامل دو هزار و 456 شعبه ثابت و هزار و 52 شعبه سیار هم اینك در سطح استان فعال هستند.
وی افزود: از این میان هزار و 941 شعبه شهری و هزار و 567 شعبه روستایی بر اساس جغرافیای استان به صورت ثابت و یا سیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
رشیدیان ادامه داد: چهار میلیون و 400 هزار نفر در سطح خراسان رضوی واجد شرایط شركت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری هستند.
وی همچنین گفت: در زمینه انتخابات مجلس شورای اسلامی دو حوزه انتخابیه مربوط به شهرستان فاروج در خراسان شمالی جزو حوزه انتخابیه خراسان رضوی است.
رشیدیان افزود: از تعداد افراد واجد شرایط برای شركت در این انتخابات 44 هزار نفر مربوط به فاروج بوده و مابقی از خراسان رضوی در انتخابات شركت می‌كنند.
1922/1858