۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۳۵
کد خبر: 81979985
T T
۰ نفر
پخت كيك 10 كيلويي در عجب شير براي نخستين مشاركت سياسي راي اولي ها

مراغه - ايرنا - همزمان با انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، قنادان عجب شيري با مشاركت اصناف، كيك 10 كيلويي به مناسبت نخستين مشاركت سياسي راي اولي هاي اين شهرستان پختند.

به گزارش ايرنا، اين كيك با حضور جمعي از مسوولان و دانش آموزان دختر راي اولي اين شهرستان بريده شد و راي اولي هاي حاضر در اين آيين به مناسبت اولين مشاركت سياسي و نقش آفريني خود در سرنوشت شهر و كشورشان جشن گرفتند.
فرماندار عجب شير در اين آيين، حضور راي اولي ها را در افزايش نشاط و شور فضاي انتخابات موثر خواند و گفت: راي اولي ها بايد خوب بدانند كه چه مسووليت سنگيني برعهده دارند چراكه مشاركت وسيع و همگاني آنان در انتخابات، كشور، نظام و انقلاب اسلامي را بيمه مي كند.
ابراهيم طاهري، افزود: حضور يك هزار و 100 دانش آموز راي اولي اين شهرستان در انتخابات اين دوره، آغاز مشاركت سياسي آنان در عرصه هاي سياسي است.
وي، با بيان اينكه به فرموده امام راحل، جوانان، چشم اميد و آينده سازان انقلاب اسلامي هستند، يادآور شد: دانش آموزان راي اولي با حضور هوشمندانه خود در انتخابات پنجمين دوره خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در تعيين سرنوشت شهر و كشور خود سهيم بوده و آينده بهتري را براي نظام مقدس جمهوري اسلامي رقم مي زنند.
طاهري، انتخابات را تجلي حضور مردم در صحنه‌هاي مختلف انقلاب دانست و افزود: انتخابات از رويدادهاي بزرگ سياسي و اجتماعي كشور بوده بنابراين بايد اهميت و جايگاه حضور مردم در آن براي دانش‌آموزان تبيين و استقلال، اقتدار، عزت و پايداري نظام اسلامي تضمين شود.
وي اظهار كرد: تمامي متولدان هفت اسفند 76 و قبل‌ از آن مي‌توانند در انتخابات مجلس دهم و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري شركت كنند.
شهرستان هاي مراغه و عجبشير با حدود 340 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان شرقي واقع و به عنوان يك حوزه انتخابي داراي يك كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است.
انتخابات دور دهم مجلس شوراي اسلامي و دور پنجم مجلس خبرگان رهبري به صورت همزمان از ساعت هشت صبح امروز شروع شده و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.
7485/8023/6183