نحوه رأي دادن افراد محروم از سواد و داراي نقص عضو مشخص شد

بندرعباس- ايرنا- رئيس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: براساس اطلاعيه شماره 25 وزارت كشور نحوه رأي دادن افراد محروم از سواد و داراي نقض عضو مشخص شد.

بهروز اكرمي روز جمعه به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: براساس اين اطلاعيه هموطناني كه از نعمت سواد محرومند و يا به دليل نقص عضو قادر به نوشتن رأي خود نيستند ، براي شركت در انتخابات مي توانند به همراه شخصي با سواد ، به شعب اخذ رأي مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر خود ،با كمك وي نام و نام خانوادگي و كد نامزد را در برگ رأي بنويسند و سپس آن را به صندوق رأي بيندازند.
وي تصريح كرد: براساس اين اطلاعيه مسئولان شعب ، اعم از اعضاء شعبه، نمايندگان فرماندار، ناظران شوراي نگهبان، عوامل انتظامي و نمايندگان نامزدها و بازرسان به هيچ وجه مجاز نيستند براي رأي دهندگان اقدام به نوشتن رأي كنند.
در انتخابات اين دوره 39نفر در هرمزگان شامل 21نفر در حوزه انتخابيه بندرعباس ، هشت نفر ميناب و10نفر بندرلنگه به رقابت تبليغاتي پرداخته و يك ميليون و 119 هزار و 93 نفر در استان هرمزگان واجد شرايط راي دادن هستند .
يكهزار و 267 شعبه اخذ راي براي استان هرمزگان پيش بيني شده كه از اين تعداد 477 شعبه شهري و 790 شعبه روستايي است و همچنين 723 شعبه ثابت و 544 شعبه سيار مي باشد.
استان هرمزگان داراي يك كرسي نمايندگي خبرگان رهبري و پنج كرسي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي است كه در مجلس سه نفر از حوزه مركزي (بندرعباس، قشم، حاجي آباد، ابوموسي و بندرخمير) يك نفر از حوزه شرق استان (ميناب، رودان، جاسك، سيريك و بشاگرد) و يك نفر از حوزه غرب (بندرلنگه، بستك و پارسيان) به مجلس شوراي اسلامي راه مي يابند.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري ساعت هشت امروز هفتم اسفند 94 آغاز شد.ك/3
7198/ 6048