۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۳۷
کد خبر: 81980596
T T
۰ نفر
مردم شيعه و سني درميان براي تجلي وحدت و خلق حماسه سياسي صف كشيدند

بيرجند - ايرنا - مردم فهيم و آگاه شيعه و سني شهرستان مرزي و دارالتقريب درميان براي تجلي وحدت و خلق حماسه سياسي با شكوه در پاي صندوق هاي راي صف تشكيل دادند.

شور انتخاباتي و بصيرت مردم شهرستان دارالتقريب درميان روز جمعه هفتم اسفند با حضور دو باره در پاي صندوق‌هاي اخذ راي تجلي يافت.
مردم شيعه و سني اين شهرستان مرزي امروز در كنار يكديگر يكدل و يكرنگ در پاي صندوق‌هاي راي حاضر شدند تا در تعيين سرنوشت منطقه و كشورشان دخيل باشند.
در حال حاضر مردم بخش مرزي گزيك، بخش مركزي و بخش قهستان شهرستان با حضور گسترده خود در 40 شعبه اخذ راي، آراي خود را به صندوق هاي راي انداختند.
پيرزن 65 ساله اهل سنت شهر اسديه به خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به بيانات مقام معظم رهبري كه حضور در انتخابات وظيفه شرعي است، آمدم تا به تكليف ديني خود عمل كنم.
زهرا بلوچي افوزد: دشمنان كه به دنبال زير سئوال بردن انتخابات هستند، بيايند و حماسه حضور مردم را مستندسازي و به جهانيان مخابره كنند.
وي عنوان كرد: مسلمانان درميان هميشه با وحدت در كنار يكديگر زندگي مي كنند و امروز نيز با حضور خود وحدت را در منطقه به نمايش گذاشتند.
وي افزود: انتظار مردم از نمايندگان مجلس كه انتخاب مي شوند اين است كه در خط رهبري نظام باشند و به دنبال منافع شخصي خود نباشند.
وي ادامه داد: نمايندگان منتخب مردم حل مشكل روستائيان بخصوص مشكلات كم آبي و اشتغال را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه موقت اهل تشيع شهر اسديه هم گفت: حضور امروز مردم شهرستان دار التقريب درميان ستودني است و اين حضور تيري بر چشم دشمنان نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام سيد امين حسيني، اضافه كرد: مردم شهرستان درميان امروز با وحدت، شور و اشتياق فراوان به نداي رهبر عظيم الشان انقلاب لبيك گفتند و پاي صندوق‌هاي راي حاضر شدند.
وي عنوان كرد: هر راي مردم تيري است براي خنثي كردن توطئه هاي دشمنان و يك قدم به سوي آرامش و امنيت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.
وي ادامه داد: هرقدر صف‌هاي مردم در انتخابات طولاني تر و تجمع بيشتر باشد، دشمنان نظام بيشتر نااميد و مايوس مي‌شوند.
وي بيان كرد: انتخابات امري ملي و به صلاح كشور است چون امنيت ايران را در پي خواهد داشت.
وي افزود: همه وظيفه داريم از اين فرصت بسيار مغتنم براي مشاركت در سرنوشت كشور غافل نشويم و از آن به درستي استفاده كنيم.
شهروند ديگري از شهر اسديه هم بيان كرد: راي دادن براي من تكليف شرعي و مثل نماز روز جمعه است.
علي عبدالهي ادامه داد: شركت در انتخابات باعث عزت و آبروي نظام و اقتدار دولتمردان در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري‌هاي كلان مي‌شود.
وي بيان كرد: حضور مردم در انتخابات علاوه بر تثبيت اقتدار نظام نمونه اي از مردم سالاري ديني است چرا كه مردم با راي خود، نمايندگان مجلس را انتخاب مي كنند.
وي بيان كرد: با آگاهي و شناخت كافي در انتخابات شركت كردم تا دشمنان نظام بدانند كه همبستگي مردم و انقلاب ناگسستني است.
چندي قبل فرماندار درميان گفته بود كه در اين شهرستان 80 صندوق اخذ راي در 40شعبه پيش بيني شده و شرايط لازم براي برگزاري انتخابات باشكوه در روستاهاي مرزي و مركز شهرستان فراهم است.
محمد بشيري زاده افزود: تعداد 40 نفر بازرس و چهار نفر سربازرس بر سلامت عملكرد هيات اجرايي انتخابات شهرستان نظارت دارند.
به گفته فرمانده انتظامي درميان شرايط براي برگزاري انتخاباتي امن در اين شهرستان فراهم است و امنيت برگزاري انتخابات از نقطه صفري مرزي تا مركز شهرستان تامين شد.
سرهنگ محمد هوشنگي افزود: در اين ارتباط قرارگاه امام علي (ع) در شهرستان تشكيل شد، هدف از تشكيل قرارگاه برقراري امنيت و آرامش در انتخابات است.
وي گفت: امروز هفتم اسفندماه نيز مردم بيشترين همكاري را براي برگزاري باشكوه انتخابات با نيروي انتظامي شهرستان درميان داشتند.
همزمان با سراسر كشور انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در شهرستان مرزي درميان آغاز شد.
شركت كنندگان در انتخابات با مراجعه به 40شعبه اخذ راي، آرا خود را به 80 صندوق انداختند.
هم اكنون هشت داوطلب در حوزه انتخابيه بيرجند، درميان و خوسف در صحنه رقابت حضور دارند، راي دهندگان از ميان اين افراد، يك نامزد اصلح را براي مدت چهار سال انتخاب و روانه مجلس مي كنند تا با قانونگذاري بر امور نيز نظارت داشته باشند.
بيش از 600 نفر در برگزاري انتخابات شهرستان مشاركت دارند.
شهر اسديه مركز شهرستان مرزي درميان در 105 كيلومتري شرق بيرجند قرار دارد و اين شهرستان 57 هزار نفر جمعيت دارد.
شهرستان درميان با وسعت 5797 كيلومتر مربع از شمال به شهرستان قاينات از جنوب به شهرستان سربيشه و از غرب به شهرستان بيرجند و شرق به طول70 كيلومتر با افغانستان مرز مشترك دارد.
گزارش: حكيمه مصطفايي
2047/7556