۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۴۱
کد خبر: 81980779
T T
۰ نفر
بيش از نيمي ازمازني هاي واجد شرايط , راي خود را به صندوق ريختند

ساري-ايرنا-استاندار مازندران گفت: بر اساس آمار الكترونيكي از شماره ملي راي دهندگان ،تاكنون حدود يك ميليون و 200هزار نفر راي خود را به داخل صندوق ريختند.

ربيع فلاح دقايق پيش در گفت و گو با خبرنگاران در محل ستاد انتخابات مازندران افزود: با توجه به شرايط مناسب آب و هوايي ، گزارش ها از طولاني شدن صفوف راي دهندگان در شهرهاي استان است.
وي با بيان اينكه ساعت برگزاري انتخابات تا ساعت هشت شب تمديد شده است، ادامه داد: به نظر مي رسد اگر حضور مردم ادامه داشته باشد، تمديد دوباره زمان انتخابات محتمل است.
استاندار مازندران با بيان اينكه گزارشي از تخلف عمده در برگزاري انتخابات استان مازندران گزارش نشده است، ادامه داد: در دو شعبه اخذ راي مواردي از خريد راي گزارش شده بود كه به موقع برخورد و مراقبت لازم صورت گرفته است.
وي به درگيري هواداران دو نامزد در يكي از حوزه هاي انتخابيه استان مازندران اشاره و بيان داشت: با دخالت به موقع نيروي انتظامي ، موضوع حل و فصل شد و به فرايند انتخابات خدشه وارد نشده است.
استاندار مازندران با تاكيد بر اين نكته كه همه بايد به قانون و مقررات انتخابات تمكين كنيم، ادامه داد: انتخابات قانوني و شفاف برگزار شده و انتظار داريم با اعلام نتايج انتخابات به انتخاب مردم احترام گذاشته شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، رقابت انتخاباتي در مازندران بين هفت نامزد مجلس خبرگان رهبري و 141نامزد مجلس شوراي اسلامي است .
استان مازندران 12 كرسي در مجلس شوراي اسلامي و چهار كرسي در خبرگان رهبري دارد .
براساس اعلام ستاد انتخابات مازندران ،دو ميليون و 235 هزار و 636 نفر واجدين شرايط راي دادن هستند كه 112هزار نفر از آنان را راي اولي ها تشكيل مي دهند.
در اين انتخابات 16هزار نفر از نيروهاي انتظامي مازندران امنيت شش هزارو 90 صندوق انتخابات خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در استان را برعهده دارند. ك/3
6990/1899