۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۵۴
کد خبر: 81980801
T T
۰ نفر
استقبال مردم همدان از شعب اخذ راي بي نظير است

همدان - ايرنا- رئيس ستاد انتخابات استان همدان بابيان اينكه تاكنون شمار راي دهندگان در سراسر استان همدان به حدود 550 هزار نفر رسيده است گفت: استقبال مردم از حضور در شعب اخذ راي بي نظير است.

به گزارش ايرنا محمدابراهيم الهي تبار عصر جمعه در بازديد از شعب اخذ راي در شهرستان ملاير افزود: در روند برگزاري انتخابات در استان همدان مشكلي وجود ندارد و استقبال مردم در لحظه لحظه زمان انتخابات بي نظير است.
وي اظهار كرد: از ابتداي امروز تمام شعب اخذ راي در استان همدان فعال بود و پيش بيني مي كنيم بتوانيم مشاركت خوبي را از سوي مردم استان همدان رقم بزنيم.
وي ادامه داد: در سطح حوزه انتخابيه شهرستان ملاير نيز روند انتخابات به خوبي پيش مي رود و هيچ مشكلي وجود ندارد و شاهد حضور پرشور و باشكوهي از مردم هستيم.
الهي تبار بيان كرد: در بازديد از چندين شعب اخذ راي در اين شهرستان استقبال و حضور مردم ملاير بسيار خوب است و نظم و ترتيب خاصي در حوزه هاي اخذ راي اين شهرستان حاكم است.
وي با تقدير از تلاش هاي فرماندار ويژه ملاير، هيات هاي اجرايي و نظارت و اعضاي شعب اين شهرستان گفت: 192 شعبه اخذ راي در اين شهرستان از ساعات اوليه صبح كار راي گيري را انجام مي دهند و حضور در همه نقاط ملاير پرشور است.
الهي تبار درباره انجام تخلفات از سوي طرافداران برخي كانديداها بيان كرد: تخلفاتي كه اتفاق مي افتد به هيات اجرايي منعكس مي شود و 24 ساعت بعد از اعلام نتيجه اوليه انتخابات، تمام شكايت ها و گزارش هاي رسيده بررسي مي شود.
وي ادامه داد: هيات اجرايي يك هفته فرصت دارد به اين گزارش ها رسيدگي و تصميم هاي خود را براي هيات نظارت استان، هيات مركزي نظارت و نهايت شوراي نگهبان ارسال كند.
رئيس ستاد انتخابات استان همدان همچنين اظهار كرد: خريد و فروش راي يكي از مصداق هاي مجرمانه قانون انتخابات است و جرم محسوب مي شود و اگر اين جرم ثابت شود، بدون ترديد ضابطان امر و دستگاه هاي قضايي با آن برخورد مي كنند.
شهرستان ملاير با ببيش از 300 هزار نفر جمعيت داراي دو كرسي نمايندگي در مجلس است و 42 نفر براي تصاحب اين دو كرسي با هم رقابت مي كنند.
شهرستان ملاير داراي 236 هزارو 50 نفر واجد شرايط راي و 192 شعبه اخذ راي است و پنج شهر و چهار بخش دارد و در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
استان همدان با يك ميليون و 800 هزار نفر جمعيت داراي يك ميليون و 441 هزار 976 واجد شرايط راي دادن است.
امروز با راي مردم استان همدان دو نماينده مجلس خبرگان انتخاب و 9 نماينده از مجلس شوراي اسلامي نيز از اين استان راهي بهارستان خواهند شد.
7528/6993