دبير ستاد انتخابات آذربايجان شرقي: عدم مشاركت و بي تفاوتي زمينه ساز تصميم گيري ديگران در سرنوشت ماست

تبريز- ايرنا- دبير ستاد انتخابات آذربايجان شرقي با تاكيد بر مشاركت تمام افراد درانتخابات گفت: عدم مشاركت و بي تفاوتي زمينه ساز تصميم گيري ديگران در سرنوشت ماست.

رضا استاد رحيمي روز جمعه در گفت و گو با ايرنا اظهاركرد: بي تفاوتي سياسي و عدم دخالت در انتخابات باعث مي شود كه افراد مورد نظر فرد به مجلس راه نيافته و ديگران خواسته هاي خود را بر ما تحميل كنند.
وي تاكيد كرد: هر يك راي باعث بالا رفتن مشاركت سياسي و رضايت عمومي مردم مي شود و تاثير هر يك راي بر سرنوشت جامعه و افراد بسيار مشهود است و هر كس مشاركت نكند حق خود را به غير واگذار مي كند.
دبير ستاد انتخابات از آرامش حاكم بر روند برگزاري انتخابات در تمام شعب اخذ راي استان خبر داد و گفت: هيچ گونه كمبودي اعم از تعرفه وجود نداشته و دو برابر تعرفه براي بالاترين مشاركت در نظر گرفته شده است.
استاد رحيمي تمديد زمان راي گيري را در ميزان مشاركت مردم موثر دانست و افزود: با توجه به انبوه جمعيت و حضور گسترده در پاي صندوق هاي راي، از وزارت كشور تقاضاي تمديد زمان را تا ساعت 22 شب مي كنيم.
وي با بيان اينكه ما مشاركت مردم در راي گيري را بالاي 50 درصد ارزيابي كرده بوديم، خاطر نشان كرد: با توجه به تمديد زمان راي گيري و تمركز مردم در شعب، ميزان مشاركت به بالاي 60 درصد مي رسد.
استان آذربايجان شرقي با 13 حوزه انتخابيه داراي پنج كرسي در مجلس خبرگان و 19 نماينده در مجلس شوراي اسلامي است.
حوزه تبريز، اسكو و آذرشهر داراي شش نماينده، ميانه دو نماينده و ساير حوزه هاي انتخابيه داراي يك نماينده هستند.
دو ميليون و 909 هزار و 208 نفر از جمعيت سه ميليون و 725 هزار نفري اين استان واجد شرايط راي دادن دراين دوره هستند.
از جمعيت دو ميليون نفري حوزه انتخابيه تبريز، اسكو و آذرشهر هم يك ميليون و 502 هزار نفر واجد شرايط راي دادن مي باشند.
بيش از 143 هزار نفر از مردم استان نيز براي نخستين بار با شركت در اين دوره از انتخابات جشن تكليف سياسي خود را جشن مي گيرند.
بيش از 45 هزار نفر شامل عوامل هيات هاي اجرايي، نظارت، بازرسي، اعضاي شعب اخذ راي، نمايندگان فرمانداران، محافظان و نيروهاي انتظامي، كاربران رايانه و اعضاي ستادهاي انتخابات شهرستان ها انتخابات هفتم اسفند را در سراسر استان برگزار مي كنند.
در اين دوره از انتخابات، از مجموع دو هزار و 889 شعبه انتخابيه استان يك هزار و 334 شعبه ثابت شهري، 36 شعبه سيار شهري، 843 شعبه ثابت روستايي و 676 شعبه سيار روستايي وجود دارد.
انتخابات دور دهم مجلس شوراي اسلامي و دور پنجم مجلس خبرگان رهبري به صورت هزمان از ساعت هشت صبح امروز شروع شده و تا ساعت 20 تمديد شد.
6132/ 1495