۷ اسفند ۱۳۹۴، ۲۲:۰۸
کد خبر: 81981113
T T
۰ نفر
استاندار: انتخابات در شعبات شهري كردستان تا ساعت 23تمديد شد

سنندج- ايرنا- استاندار كردستان از تمديد زمان راي گيري انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در شعبات شهري تا ساعت 23 در اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا مستقر در ستاد انتخابات استان كردستان در سنندج، عبدالمحمد زاهدي با قدرداني از حضور پرشور مردم استان در انتخابات گفت: باتوجه به استقبال مردم و ازدحام در برخي از شعبات اخذ راي، مهلت زمان راي گيري تا ساعت 23تمديد شد.
آراي مردم كردستان در انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در هزار و 197 شعبه شامل 595 شعبه ثابت و 602 شعبه سيار جمع آوري مي شود.
از تعداد كل شعبه هاي استان كردستان 715 شعبه در مناطق روستايي و 482 شعبه نيز در مناطق شهري داير شده است.
حدود 24 هزار نفر در استان از جمله عوامل اجرايي، نظارت، بازرسي، اعضاي شعب، نمايندگان فرماندار و نيروهاي محافظ، مسئوليت برگزاري اين دوره از انتخابات را در استان كردستان به عهده دارند.
يك ميليون و 161هزار و 537 نفر در اين دوره از انتخابات در استان كردستان واجد راي دادن هستند كه از اين تعداد 67 هزار و 683 نفر راي اولي هستند.
استان كردستان در مجلس شوراي اسلامي شش كرسي و در مجلس خبرگان رهبري دو كرسي دارد كه 82 نفر براي تصاحب كرسي هاي مجلس و پنج نفر نيز براي تصاحب كرسي اي خبرگان رهبري باهم به رقابت مي پردازند.
در حوزه انتخابيه سنندج، ديواندره و كامياران 32 نفر، حوزه قروه و دهگلان هفت نفر، سقز و بانه 10 نفر، بيجار 17 نفر و مريوان و سرواباد نيز 16 نفر در عرصه رقابت باقي مانده اند.
در حال حاضر براي كسب هر كرسي مجلس شوراي اسلامي در استان كردستان حدود 14 نفر با هم به رقابت مي پردازند.
3033/1904