۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۴۲
کد خبر: 81982070
T T
۰ نفر
ره پیك: تأیید نهایی نتایج انتخابات منوط به تأیید صحت انتخابات است

تهران- ایرنا- سخنگوی هیئت مركزی نظارت بر انتخابات گفت: تأیید نهایی نتایج انتخابات منوط به تأیید صحت و اعتبار انتخابات در حوزه انتخابیه است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شورای نگهبان؛ سیامك ره پیك افزود: پیش از پایان مهلت اخذ رأی، شمارش آرا براساس تشریفات قانونی شروع شد و ناظران شورای نگهبان در فرآیند شمارش آرا نظارت می كنند.
وی تصریح كرد: در حوزه هایی كه تعداد شركت كنندگان كمتر بود ، شمارش آراء به پایان رسیده است.
سخنگوی هیئت مركزی نظارت بر انتخابات گفت: طبق مقررات قانونی در هر شعبه ای كه شمارش آراء به اتمام می رسد ، صورت جلسه براساس تفكیك نوع آراء تنظیم و به امضای مسئولان شعبه می رسد.
ره پیك ادامه داد: از نظر نظارتی، صورت جلسه تنظیم شده مربوط به امر نظارت بوده و به هیئت های نظارت تحویل داده می شود.
وی تصریح كرد: تأیید صحت انتخابات در هر حوزه انتخابیه در آینده و پس از بررسی شكایات و اعتراضات، اعلام خواهد شد.
سخنگوی هیات مركزی نظارت بر انتخابات تاكید كرد: تأیید نهایی نتایج انتخابات منوط به تأیید صحت و اعتبار انتخابات در حوزه انتخابیه است.
ره پیك افزود: موعدی برای اعتراض و شكایت از روند انتخابات در حوزه های انتخابیه تعیین شده است و پس از پایان این مهلت و جمع آوری شكایت به پرونده حوزه انتخابیه رسیدگی خواهد شد.
به گزارش ایرنا بنا بر اطلاعیه شماره 5 شورای نگهبان، در اجرای ماده 69 آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصرة 1 ماده 68 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، كسانی كه از نحو‌ه‌ی برگزاری انتخابات شكایتی داشته باشند می‌توانند ظرف هفت روز از تاریخ اخذ رأی (7/12/94 لغایت 13/12/94) شكایات مستند خود را به دبیرخانة شورای نگهبان (و یا دفاتر نظارت شورای نگهبان در سراسر كشور) تسلیم دارند.
نشانی دبیرخانه مركزی: تهران ـ خیابان شهید سپهبد قرنی، خیابان شهیدان شاداب، روبروی هتل قدس، محل اخذ شكایات.
بدیهی است بر اساس تبصره 2 ماده مذكور، شكایاتی قابل رسیدگی خواهد بود كه مشخصات شاكی یا شاكیان شامل نام، نام خانوادگی، شغل، نشانی كامل، شماره تلفن (در صورت داشتن تلفن) و اصل امضای شاكی را داشته باشد.
ضمناً مستند به تبصره 3 این ماده در صورتی كه شاكی بدون دلیل و مدرك كسی را متهم نماید و عمل شاكی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است.
سیام**1429
۰ نفر