۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۴۴
کد خبر: 81986400
T T
۰ نفر
مشاركت بالاي مردم در انتخابات دشمنان انقلاب را نااميد كرد

ايلام - ايرنا - فرماندار آبدانان گفت: مشاركت بالا و حداكثري مردم در انتخابات هفتم اسفند، يك بار ديگر دشمنان انقلاب اسلامي را نا اميد و قلب مقام معظم رهبري را شاد كرد.

مجيد عسگري روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: حضور مردم در عرصه هاي مختلف صيانت از نظام اسلامي، شاخص دلبستگي آنان به آرمان هاي مقدس شهيدان و اهداف بلند حضرت امام (ره) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري است.
وي با اشاره به حضور همه جانبه و گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند و مشاركت ديدني آنان در اين همسرايي ملي افزود: شركت با نشاط قشرهاي مختلف در اين انتخابات و حضور حماسي در اين روز تاريخي، اميد واهي معاندان به اهداف امام و شهدا را براي هميشه نا اميد و نگران كرد.
فرماندار آبدانان، شركت مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي را تكميل كننده اين حماسه سياسي دانست و تاكيد كرد: مردم غيور و متدين اين شهرستان همپا با ديگر مردم استان ايلام در مرحله دوم نيز با حضور گسترده خود برگ زرين ديگري بر صحيفه سبز و قطور پاسداري از ارزش هاي انقلاب اسلامي ايران مي افزايند.
عسگري با تجليل از همكاري خوب مردم با مجريان و برگزار كنندگان انتخابات هفتم اسفند گفت: به همت و اراده دولت تدبير و اميد و مشاركت و همراهي مجدانه مردم انقلابي در روز هفتم اسفند، يكي از بهترين و آرام ترين و با طراوت ترين انتخابات ادوار گذشته در اين شهرستان برگزار شد.
رئيس شوراي اداري آبدانان ميزان مشاركت مردم اين شهرستان در مرحله اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي و همچنين مجلس خبرگان رهبري را 80 درصد اعلام كرد.
شهرستان آبدانان با 55 هزار نفر جمعيت در 167 كيلومتري جنوب ايلام قرار دارد، اين شهرستان به همراه شهرستان هاي دهلران، دره شهر و بدره در قالب حوزه انتخابيه اصلي دهلران يك كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي دارند.
105 هزار 810 نفر از مجموع 133 هزار و 438 نفر واجد شرايط اين شهرستان در انتخابات شركت كردند كه در پايان شادمهر كاظم زاده با 25 هزار و 522 راي و علي محمد احمدي با 22 هزار 749 راي بيشترين آراي مردم را به خود اختصاص دادند ولي هيچ كدام موفق به كسب حد نصاب 25 درصدي نشدند بنابراين انتخابات در اين حوزه انتخابيه با حضور اين دو نامزد به مرحله دوم كشيده شد كه قرار است اواخر فروردين يا اوايل ارديبهشت سال 95 برگزار شود.
7174/6034