۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۹
کد خبر: 81987481
T T
۰ نفر
30 هزار نفر سالیانه در حوادث رانندگی كشور معلول می شوند/زنان،24درصد جان باختگان

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با بیان اینكه سالیانه بیش از 17 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی در كشور جان خود را از دست می دهند، گفت: سالیانه 300 هزار نفر نیز مصدوم می شوند كه 30 هزار نفر از آنها معلولیت جسمی پیدا می كنند.

به گزارش ایرنا، محمد بخارایی روز چهارشنبه در همایش بزرگ ایمنی افزود: كشته شدن بیش از 17 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در كشور یك فاجعه بزرگ و كاهش آن نیازمند عزم ملی است.
وی با بیان اینكه 24 درصد كشته شدگان سوانح رانندگی در كشور به بانوان اختصاص دارد، گفت: همه گروه های اجتماعی و آحاد جامعه باید تلاش كنند تا با همكاری دستگاه های اجرایی، تلفات این فاجعه ملی به كمترین میزان برسد.
وی گفت: برای همین منظور از ظرفیت های دانش آموزان به عنوان پیشاهنگان ایمنی در مدارس استفاده شده است و درصددیم با همپیمانی با علما و روحانیون از خدمات اعضای بسیج نیز برای كاهش حوادث رانندگی در كشور استفاده كنیم.
رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه ها، حمل ونقل را یكی از مهمترین بخش های اقتصادی كشورها دانست و افزود: تلفات حوادث رانندگی در كشورمان یكی از بزرگترین چالش های این بخش است.
وی با بیان اینكه در سال 1384 بیش از 28 هزار نفر به دلیل سوانح رانندگی در كشور كشته شدند، گفت: با تلاش تمام دست اندركاران هم اكنون تعداد كشته های حوادث رانندگی در كشور به 17 هزار نفر رسیده است.
بخارایی با یادآوری اینكه سالیانه یك میلیون و 200 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی در جهان كشته می شوند، افزود: در حالی كه یك درصد جمعیت جهان به ایران اختصاص دارد، یك چهارم سوانح رانندگی در جهان در كشورمان رخ می دهد.
وی با بیان اینكه حوادث رانندگی در ایران 40 درصد بیشتر از متوسط جهانی است، گفت: همه قشرهای جامعه باید تلاش كنند با استفاده از راهكارهای اثرگذار، شعار «توسعه ایمنی امر به معروف است» را در كشور عملی سازند.
رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه ها تاكید كرد: رعایت قوانین و مقررات، ایمنی را در راه های كشور تضمین می كند زیرا با بی سرپرست شدن یك خانواده، اعضای آن فقیر می شوند.
وی با تاكید بر اینكه نباید اجازه دهیم حتی یك نفر بر اثر حوادث رانندگی در كشور كشته شود، تحقق این مساله مهم را نیارمند همكاری همه آحاد جامعه و دستگاه های مسئول در این بخش دانست.
بخارایی همچنین به نقش علما و روحانیون به عنوان طلایه داران جامعه اسلامی اشاره كرد و گفت: تاكید روحانیون و علما برای رعایت قوانین و مقررات رانندگی در تریبون های عمومی در ارتقا سلامت و ایمنی حمل و نقل در كشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش ایرنا، جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با همت پیشكسوتان، استادان و دست اندركاران حمل و نقل به عنوان یك تشكیلات مردم نهاد غیرانتفاعی، با هدف بهبود تردد ایمن در راه ها و ارتقا فرهنگ ترافیكی در سال 1388 كشور تشكیل شد و هم اكنون بیش از پنج هزار نفر در این جمعیت عضویت دارند.
اقتصام(4)1108 ** 2023
۰ نفر