۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81988569
T T
۰ نفر
25 هزار معلم  در كلاس هاي پيشگيري از اعتياد آموزش ديدند

خرم آباد- ايرنا- مدير كل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: در طرح پيشگيري از مصرف مواد مخدر ، تعداد 25 هزار معلم در قالب 600 كلاس در خصوص اصول اوليه پيشگيري از اعتياد آموزش ديدند.

به گزارش ايرنا، گودرز كريمي فر ، در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر گفت: آموزش و پرورش لرستان در بخش پيشگيري از اعتياد طي چند مرحله برنامه هاي مختلفي اجرا كرده است كه در مقايسه با ساير استان ها از كميت و كيفيت قابل ملاحظه اي برخوردار هستند.
وي گفت: در همين راستا در اولين اقدام مربيان و معلمان با مدرك تحصيلي فوق ليسانس با رشته هاي مرتبط به منظور پيشگيري از اعتياد مشخص شدند و در گام بعدي براي 50 نفر مشخص شده در استان ، كارگاه آموزشي با رويكرد پيشگيري اوليه از اعتياد برگزار شد.
كريمي فر افزود: در مرحله بعدي سهميه بندي و كلاس بندي معلمان صورت گرفت بطوري كه در قالب 600 كلاس با ظرفيت هر كلاس 45 نفر در مجموع 25 هزار معلم تحت برنامه هاي آموزشي قرار گرفتند.
وي افزود: همچنين در جريان اجراي اين طرح، كتاب آموزش پيشگيري از اعتياد كه در تهيه و تنظيم آن افراد متخصص و دستگاه هاي ذي صلاح همكاري داشته اند در اختيار معلمان و اساتيد دانشگاه قرار گرفت.
مدير كل آموزش و پرورش لرستان گفت: اين كتاب كه امروز رونمايي شده است به عنوان منبعي علمي و معتبر اصول و نكات پيشگيري از اعتياد را بيان مي كند و تعداد 30 هزار نسخه ازاين كتاب چاپ شده است.
وي گفت: در راستاي تشويق معلمان براي شركت در كلاس هاي آموزش پيشگيري از اعتياد، با هماهنگي هاي لازم كد ضمن خدمتي براي شركت كنندگان تعريف شد.
كريمي فر با بيان اينكه 300ميليون ريال اعتبار براي شروع آموزش معلمان در شهرستان ها ابلاغ شد گفت: براي برگزاري هر دوره آموزشي حداقل سه تا چهارميليارد ريال اعتبار لازم بود اما در نهايت با تلاش و استفاده از اندك اعتبارات موجود اين كار در كميته پيشگيري در آموزش و پروش انجام شد.
وي گفت:با برگزاري اين كلاس ها معلميني كه اين دوره را طي مي كنند ضمن روشنگري و تببين برنامه و جريان سازي خبري با توان علمي بيشتري جامعه هدف كه جوانان و نوجوانان و دانش آموزان هستند را آگاه مي كنند.
مدير كل آموزش و پروش لرستان همچنين با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش پيشگيري از اعتياد در مدارس استان گفت: از جمله اين برنامه ها تعداد 320 هزار دانش آموز تحت پوشش برنامه پياده سازي نقشه خطر پذيري قرار گرفتند بطوري كه اين برنامه در چهار هزار و 200 آموزشگاه و 15 هزار كلاس اجرا شد.
وي گفت: اجراي طرح مدرسه عاري از خطر در مدارس مقطع دوم دبيرستان در 25 مدرسه استان و 1500 دانش آموز، اجراي طرح آموزش مهارت هاي مقابله اي در مدارس متوسطه اول در 25 مدرسه و پوشش 1500 دانش آموز،اجراي طرح مدرسه مراقب محور در تمامي دانش آموزان در قالب 35 مدرسه و تعداد 2500 دانش آموز از ديگر اقدامات انجام شده درخصوص پيشگيري از اعتياد در مدارس است.
وي با اشاره به برگزاري 252 نمايشگاه دانش آموزي با موضوع اعتياد گفت: اين نمايشگاه ها در 252 آموزشگاه برگزار شد و تعداد 30 هزار نفر نيز در اين نمايشگاه هاي سيار تحت پوشش قرار گرفت.
وي افزود: همچنيين توزيع بيش از 205 بسته محصولات فرهنگي شامل كتاب ، سي دي ، كتابچه و پوستر آموزشي و پيشگيري از ديگر كارهاي فرهنگي انجام شده در راستاي پيشگيري واز مصرف مواد مخدر در مدارس است.
غلامرضا آقاميرزايي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان نيز در اين جلسه گفت: در 9 ماهه سال 93 تعداد 307 هزار نفر تحت پوشش برنامه پيشگيري از اعتياد قرار گرفتند كه اين ميزان در 9 ماهه سال 94 به 613 هزار نفر افزايش يافت.
وي افزود: علاوه بر اين 330 هزار نفر معلم و دانش آموز تا كنون تحت پوشش آموزش هاي پيشگيري از اعتياد قرار گرفته اند.
آقا ميرزايي يادآور شد: كانون هاي هدف در امر پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر خانواده ها، محلات شهري و روستايي، محيط هاي آموزشي اعم از مدارس و دانشگاههاف محيط هاي كاري و محيط هاي نظامي بوده است.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان گفت: از جمله برنامه هاي اين شورا در سال 95، تاكيد بر حضور جدي تر اعضا، تشكيل مستمر جلسه كميته فرهنگي و پيشگيري و اعلام برنامه هاي دستگاه هاي عضو تا 31 فروردين ماه 95 است.
در اين جلسه كتاب پيشگيري از مصرف مواد مخدر در كودكان و نوجوانان رونمايي شد در تهيه اين كتاب دانشگاه علوم پزشكي لرستان، دانشگاه فرهنگيان، شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، دانشگاه لرستان و اداره كل آموزش و پرورش استان همكاري داشته اند.
در حال حاضر 30 هزار جلد از اين كتابچه آموزشي به چاپ رسيده و در اخيتار معلمين آموزش و پرورش و اساتيد دانشگاه ها و مراكز آموزشي استان قرار گرفته است.
1920/ 6001