بازدید استاندار تهران از نمایشگاه بهاره پارك ارم پایتخت/مردم از كیفیت و قیمت اجناس رضایت دارند

تهران - ایرنا - استاندار تهران با اشاره به افزایش كیفیت برگزاری نمایشگاه های بهاره پایتخت گفت: بررسی ها نشان می دهد مردم از قیمت و كیفیت اجناس ارائه شده در این نمایشگاه ها نسبت به گذشته رضایت بیشتری دارند.

سیدحسین هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بهاره پارك ارم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دو سال گذشته بر افزایش كیفیت برگزاری، استانداردسازی و رضایت بیشتر مردم و غرفه داران این نمایشگاه ها تاكید داشتم كه خوشبختانه امسال روند رو به رشدی مشاهده می شود.
وی با تاكید دوباره به اهمیت موضوع كیفیت در برگزاری این نمایشگاه ها تصریح كرد: بدون تردید امسال از لحاظ شكل برگزاری، جانمایی و فضای غرفه ها شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به سال گذشته هستیم.
استاندار تهران از اتاق اصناف تهران و اتحادیه های صنفی مشاركت كننده برای برقراری نظم مناسب و افزایش كیفیت اجناس ارائه شده در این نمایشگاه ها تشكر كرد.
هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر مخالفت برخی اتحادیه ها و اصناف با برگزاری نمایشگاه های بهاره نیز گفت: برپایی نمایشگاه های فروش فوق العاده در تمام كشورهای جهان مرسوم است كه در برخی موارد اجناس ارائه شده در آن ها از تخفیف های 70 تا 90 درصدی برخوردارند.
استاندار تهران تاكید كرد: تضادی بین برگزاری نمایشگاه های بهاره و فروش فوق العاده واحدهای صنفی وجود ندارد و بین این دو تفاوت های زیادی وجود دارد.
وی از درخواست رئیس اتاق اصناف تهران برای برگزاری شمار بیشتری از نمایشگاه های بهاره در تهران با توجه به درخواست اتحادیه های صنفی خبر داد و گفت: می توان با افزایش تعداد غرفه ها یا نمایشگاه ها در نقاط مختلف سطح شهر تهران زمینه حضور اعضای بیشتری از اتحادیه های صنفی را فراهم كرد.
هاشمی خاطرنشان كرد: حتی می توان این نمایشگاه ها را در فصول مختلف سال همچون ایام نزدیك شروع مدارس یا قبل از ماه رمضان برگزار كرد.
فعالیت پنج نمایشگاه فروش بهاره به منظور عرضه مستقیم كالاهای موردنیاز مردم از دیروز(چهارشنبه) به مدت 10 روز در سطح مناطق مختلف تهران آغاز شد.
برگزاری این نمایشگاه ها در پنج نقطه از سطح شهر تهران شامل پارك ارم، بوستان ولایت، حكیمیه تهرانپارس، فرهنگسرای خاوران و مصلای امام خمینی(ره) تا 21 اسفند ادامه دارد.
استاندار تهران همچنین در خصوص كشف مقادیر زیادی میوه قاچاق در شهر تهران نیز گفت: این موارد نیازمند برخورد جدی است و من نیز در این ارتباط تذكر جدی دادم.
هاشمی با ابراز تعجب نسبت به واردات میوه با وجود میوه های باكیفیت ایرانی در بازار افزود: با قاچاق میوه نیز باید به شدت برخورد و از انجام آن جلوگیری شود.
وی با اشاره به ضرورت برخورد با سرچشمه های اصلی قاچاق در كشور اظهار كرد: كار قاچاق میوه از كانال های خاصی انجام می شود كه در این ارتباط افرادی حرفه ای دخیل هستند و باید در این زمینه ریشه یابی انجام شود.
استاندار تهران تاكید كرد: باید با واردات غیرقانونی و قاچاق میوه از مرزهای كشور برخورد شده و از ورود آن ها به استان های مركزی جلوگیری شود.
تهرام**2079**1109 / 6139/1772