۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۸
کد خبر: 81990741
T T
۰ نفر
تلاش شبكه هاي مجازي براي مقابله با خطرات در چهارشنبه سوري - علي اصغر افتاده*

در آستانه چهارشنبه سوري و آسيب هاي ناگوار حوادث آن باعث شده است ، فعالان مدني و اجتماعي و اقشار مختلف با راه اندازي كميپن تحريم چهارشنبه سوري ، به مقابله با آسيب هاي اين آيين ايراني بروند.

2700 مصدوم در سال 92 ، 480 مصدوم و چهاركشته در سال 93حاصل آيين هايي بود كه به نام چهارشنبه سوري در كشور برگزار شد.
ملت ايران ، امروز به مرزي از خود آگاهي رسيده است كه تلاش مي كند با ابزار رسانه هاي جديد و شبكه هاي گسترده و تعاملي موبايلي و تلگرامي به مقابله با آسيب هاي مختلف برود و اين شوق و ابتكار كاربران ايراني پس از حماسه هاي حضور و همدلي 7 اسفند ، نشاني از پويايي و زنده بودن جامعه كمال طلب ايران دارد.
اين مردمان امروز به ناتواني رسانه هاي رسمي و ميلي در سامان دادن و رفع كاستي ها و آسيب ها ايمان يافته اند و از اين روي است كه خود تصميم مي گيرند با توليد محتواهاي خلاقانه و تاثيرگذار و استفاده از ظرفيت هاي بي نظير شبكه هاي اجتماعي به فراخور زمان و مكان به ايفاي نقش موثر براي رسيدن به وضع مطلوب بپردازند.
مردم ايران امروز تصميم گرفته اند تا با استفاده از شبكه هاي اجتماعي ، آسيب چندين ساله در خصوص چهارشنبه سوري را كاهش داده و فرزندان عزيز اين مرز و بوم را از صدمات ناشي از انفجار ترقه هاي چيني و داخلي نجات دهند.
اين مردم امروز مصمم شده اند همراه با ساير رسانه ها با اتحاد و انسجام اجتماعي و بر افروختن حس مسئوليت اجتماعي زمينه توجه به اجراي واقعي اين آيين كهن و باستاني فراهم كنند .
از اين روي است كه مي بينيم 👍👍 كمپين تحريم چهارشنبه سوزي 👍👍 با خطاب قراردادن (چيني ها ) و با اين شعار كه ديگر پولمان را حرام ترقه ها و جنس هاي گوناگون شما نمي كنيم، چهارشنبه سوري جشن ماست و شبيه با اين عبارت ها آغاز مي شود.
از امسال آتش درست مي كنيم ، از روي آن مي پريم و شادي مي كنيم. از امسال قاشق زني مي كنيم و به هم شيريني مي دهيم .
از امسال چهارشنبه سوري را ايراني برگزار مي كنيم.
از امسال به كودكانمان خواهيم آموخت كه چهارشنبه سوري جشن شادي است جشن سپاس از خداي يگانه است نه ترس و وحشت. چهارشنبه سوري جشن ماست.
انتظار مي رود كه در روزهاي باقي مانده تا مراسم چهارشنبه سوري با مشاركت و همراهي سازمان هاي مردم نهاد و شخصيت هاي تاثير گذار در جامعه زمينه پيوستن و اجراي خواست همگاني براي بازگشت به اجراي سنتي آيين چهارشنبه سوري و خودداري از شيوه هاي خطر ساز براي جامعه فراهم شود.
------------------------------------------------------------------------------
* رييس دفتر ايرنا دربجنورد
۰ نفر