۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲
کد خبر: 81991603
T T
۰ نفر
مردم و مسوولان، هر دو در تصادفات مقصر هستند

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان این كه پلیس هر آماری را كه در زمینه تصادفات اعلام می كند واقعیت دارد و سال ها این موارد را اعلام كرده است گفت: مردم و مسوولان هر دو در تصادفات مقصر هستند چرا كه عزم ندارند.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، سید حسن هاشمی روز یكشنبه در حاشیه یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران افزود: مردم هم در بروز تصادفات مقصر هستند نمی توان توقع داشت كه دولت، مجلس، پلیس و بخش بهداشت همه كار را انجام دهند اما آنها سرعت را در رانندگی كنترل نكنند و راننده، خستگی خود و ایمنی خودرو را در نظر نگیرد.
وی با بیان این كه هر كسی بهتر می داند چه كاری می تواند انجام دهد گفت: باید تصادفات به عنوان یك معضل مهم اجتماعی و فرهنگی حل شود.
وی در مورد اقداماتی كه وزارت بهداشت در حوزه تصادفات انجام داده است گفت: 19 هلی كوپتر از ارتش جمهوری اسلامی اجاره كرده ایم كه بیش از هزاران بیمار و تصادفی ها را پوشش می دهد.
هاشمی با اشاره به راه اندازی آمبولانس هوایی گفت: نیازمند 45 بالگرد هستیم تا پوششمان در كل كشور تكمیل شود بعد از تحریم ها نیز تلاش كرده ایم 30 فروند بالگرد خریداری كرده و وارد كشور كنیم.
وی اضافه كرد: دو هزار آمبولانس وارد ناوگان شده و تعداد زیادی پایگاه اورژانس دایر شده است كه البته هیچ یك از آنها كافی نیست و لازم است جاده و خودرو ایمن شده و مردم به سلامتی خود بیشتر توجه كنند چرا كه وجود آمارهای فعلی برای ایرانیان خجالت آور است.
هاشمی اضافه كرد: هم اكنون زمان حضور در سر صحنه آن هم در جاده های صعب العبور و دور از دسترس 45 دقیقه است اما سعی می كنیم این میزان را به 14 دقیقه برسانیم و البته توفیقات خوبی نیز در این زمینه داشته ایم.
وی گفت: زمان حضور اورژانس در سر صحنه 50 درصد به شدت جراحت، محل مصدومات از نظر بدنی و عوامل متعدد دیگری مرتبط است و بخشی دیگر از آن به امكانات ما ارتباط دارد.
وزیر بهداشت در ارتباط با تصادفات افزود: بخشی از دستگاه ها كه باید انجام وظیفه می كردند كارآمدی آنها كامل نبوده براین اساس بهتر است مردم رعایت كنند با خواب آلودگی رانندگی نكرده، سرعت را رعایت كرده، جاده ها را بشناسند و نه تنها در ایام نوروز بلكه در ایام غیر نوروز این موارد را مورد توجه قرار دهند چرا كه برای كشوری مثل ما با این فرهنگ داشتن كشته ها و مجروحان حاصل از تصادف به این میزان زشت است.
اجتمام**9105**9132 ** 1418
۰ نفر