۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۲۵
کد خبر: 81995578
T T
۰ نفر
آیین نامه حمایت از شبكه های اجتماعی داخلی در دست تدوین است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران برخورد سلبی با پدیده های نوین ارتباطی را مانع استفاده درست از آنها برشمرد و گفت: برای شكلگیری شبكه های اجتماعی داخلی با مشورت مركز ملی فضای مجازی آیین نامه حمایتی این شبكه ها در دست تدوین است.

«نصرالله جهانگرد» عصر سه شنبه در نشست تخصصی «شبكه های اجتماعی و تلویزیون های تعاملی اینترنتی (او.تی.تی ها)» در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: آیین نامه حمایتی در بخش شكلگیری شبكه های اجتماعی داخلی پس از تدوین به شورای عالی فضای مجازی ارائه می شود.
فناوری او.تی.تی (Over The Top) به هرگونه خدمت و محتوای ویدئویی گفته می‌شود كه از طریق اینترنت و توسط یك ابزار انتهایی همچون جعبه‌های مبدل مخصوص (STB: Set Top Box) به كاربر نهایی می رسد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آیین نامه حمایت از شبكه های اجتماعی داخلی در سطح ملی و تاثیر آن بر اقتصاد كشور گفت: با توجه به خلق مزیت و ارزش افزوده خدمات شبكه های اجتماعی، نباید این مزیت به جیب خارجی ها برود؛ بلكه كشور باید در این زمینه به طور مناسب اقدام كند.
وی افزود: امروز با غلبه شبكه های اجتماعی و پیام رسان ها روبروییم كه باید در مورد آنها ضوابط و مقررات تعیین شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با وجود رشد پرشتاب فناوری ها ما در ایران با تاخیر به فضای این توسعه نزدیك شده ایم.
وی تاكید كرد در توسعه فناوری ها با آفت تاخیر روبروییم و گفت: متاسفانه در برخورد با پدیده های نوین ارتباطی ابتدا دفع و كنترل را در پیش می گیریم و پس از آنكه فناوری بر ما غلبه كرد و مقهور آن شدیم، آن را رها می كنیم و دیگر دنبال آن نیستیم.
جهانگرد درباره فعالیت چندین شبكه اجتماعی داخلی در كشور گفت: با گروه های مختلف برای كاهش موانع توسعه این شبكه ها گفت و گو شده است تا بتوان بسترهای توسعه این ابزار را در سطح ملی فراهم كرد و سلایق مختلف را پوشش داد و از نظر ملی نیز ثروت آفرینی كرد.
نشست تخصصی «شبكه های اجتماعی و تلویزیون های تعاملی اینرنتی (او.تی.تی ها)» عصر امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این وزارتخانه برگزار شد.
اقتصام**2078**3061**1961
۰ نفر