۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۴۲
کد خبر: 81995671
T T
۰ نفر
600 هزار ترقه و مواد آتش زا در شهرستان های غرب استان تهران كشف و ضبط شد

تهران- ایرنا - فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: طی هفته های اخیر ماموران نیروی انتظامی در شهرستان های غرب استان تهران موفق به كشف ضبط بیش از 600 هزار ترقه و مواد آتش زا غیراستاندارد شدند.

به گزارش ایرنا سردار محسن خانچرلی روز سه شنبه در یك نشست خبری كه در محل ستاد فرماندهی ویژه غرب استان تهران برگزار شد اظهار كرد: با توجه به فرا رسیدن شب چهارشنبه آخر سال پلیس تمهیدات لازم را در خصوص برگزاری این روز اندیشیده است.
وی با بیان اینكه پلیس برای برقراری نظم و امنیت 18 هزار پیامك اطلاع رسانی در رابطه با پیامدهای بازی خطرناك با مواد آتش زا ارسال كرده افزود: كلاس های آموزشی در مقاطع مختلف برای بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان برگزار شده است.
سردار خانچرلی تاكید كرد: مراكز حساس توزیع مواد آتش زا شناسایی شده و كسانی كه بخواهند اینگونه در اختیار جوانان قرار دهند به طور جد برخورد خواهد شد.
وی خاطر نشان كرد: پلیس خدمتگزار از همه شهروندان درخواست مشاركت در ایجاد امنیت و آسایش را دارد به خصوص از والدین جوانان و نوجوانان انتظار داریم مراقبت های ویژه ای را از فرزندان خود در این روز داشته باشند و به محض مشاهده و خرید و فروش انواع مواد آتش زا را به فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
فرمانده انتظامی پلیس غرب استان تهران تاكید كرد: هنجارشكنان و اخلال گران نظم و امنیت عمومی مرتبط با شب چهارشنبه آخر سال در صورت دستگیری توسط پلیس تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت پلیس خواهد بود و در صورت داشتن خودرو، وسیله آنها نیز توقیف خواهد شد.
وی همچنین در خصوص میزان كشفیات مواد مخدر در 11 ماه سالجاری نیز گفت: طی این مدت در غرب استان تهران 9 تن انواع مواد مخدر كشف و ضبط شد كه نسبت به زمان مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته است.
سردار خانچرلی خاطرنشان كرد: در این رابطه 88 باند قاچاق متلاشی شده است و بیش از 10 هزار نفر توزیع كننده خرد و قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی افزود: در مدت یاد شده شهروندان غرب استان تهران بیش از 366 هزار تماس تلفنی با فوریت های پلیس 110 برقرار كردند كه این بیانگر اعتماد مردم نسبت به پلیس خدمتگزار است كه از این تماس های تلفنی 350 هزار ماموریت های پلیسی انجام شده كه نسبت به سال گذشته 29 در صد افزایش یافته است.
سردار خانچرلی اظهار كرد: در این مدت به منظور ارتقای امنیت اجتماعی 241مورد مانور محله محور در نقاط مختلف به خصوص مناطق آلوده اجرا شده است و بیش از 167 نفر اراذل اوباش دستگیر شدند و با تلاش پلیس آگاهی 120 باند سرقت متلاشی شدند.
وی همچنین خاطرنشان كرد: دو هزار معتاد در شهرستان های غرب استان تهران جمع آوری و تحویل كمپ های بازپروری شدند.
تهرام/7409/7243//1348