۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۱۷
کد خبر: 82001332
T T
۰ نفر

طرح ممنوعیت به كار گیری بازنشستگان اصلاح شد

۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۱۷
کد خبر: 82001332
طرح ممنوعیت به كار گیری بازنشستگان اصلاح شد

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان طرح ممنوعیت به كار گیری بازنشستگان را اصلاح كردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه جهت تامین نظر شورای نگهبان و رفع ایرادات وارده به طرح دو فوریتی ممنوعیت به كار گیری بازنشستگان، این طرح را برای بار دوم با 154 رأی موافق، 3 رأی مخالف، 8 رأی ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر در جلسه علنی اصلاح كردند.
بر اساس ماده واحده این طرح، از تاریخ ابلاغ این قانون، به كار گیری افرادی كه در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخریدشده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات كشوری مصوب 8 مهرماه 1386 و تمامی دستگاه‌هایی كه به نحوی از انحاء از بودجه عمومی كل كشور استفاده می‌كنند، ممنوع می‌باشد.
تبصره یك- مقامات مذكور در ماده 71 قانون مدیریت خدمات كشوری و همترازان آن و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه از شمول این قانون مستثنی می‌باشند.
پیش از قرائت ماده الحاقی علی لاریجانی در تذكری به كمیسیون اجتماعی گفت: شما فقط باید ایرادات شورای نگهبان را برطرف كنید این كه بخواهید ماده ای به طرح گذشته الحاق كنید خلاف آیین نامه داخلی است و نمی توانید این كار را انجام دهید.
در تبصره الحاقی آمده بود: به كار گیری بازنشستگان در شركت‌های طرف قرارداد دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات كشوری ممنوع می‌باشد.
در نهایت رئیس مجلس اجازه قرائت این تبصره را در جلسه علنی برای رای گیری نمایندگان صادر نكرد و كمیسیون اجتماعی مجاز به ارائه آن نشد.
سیام ** 9103** 3053**1429
۰ نفر