۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۲۰
کد خبر: 82012550
T T
۰ نفر
دانشگاه علوم پزشكی شیراز پیگیر حادثه سقوط بالگرد / بررسی جعبه سیاه

شیراز - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اظهار تاسف از حادثه سقوط بالگرد اورژانس و جان باختن 9 نفر از كادر پرواز و اورژانس و بیمار و همراه بیمار دراین حادثه بیان داشت : دانشگاه پیگیر علت اصلی سقوط بالگرد است و كارشناسان فنی اكنون در حال بررسی جعبه سیاه بالگرد هستند .

دكتر محمد هادی ایمانیه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت : در نگاه نخست بر اثر برخورد بالگرد با دكل صدا و سیما حادثه سقوط رقم خورده است ، اما سئوال اصلی كاهش ارتفاع پرواز است كه باید به صورت دقیق تر بررسی شود .
وی با بیان اینكه بالگرد اورژانس چندین بار دراین مسیر رفت و آمد داشته و مسیر را به خوبی می شناخته است گفت : دكل های مخابراتی و ارتباطی دارای چراغ روشن در بالای برج هستند و معمولا خلبان در نزدیكی محل فرود ارتفاع خود را كاهش می دهد اما دراین حادثه فاصله زیادی تا محل فرود وجود داشته و كاهش ارتفاع و روشن بودن یا نبودن چراغ خطر برج باید به صورت كارشناسی بررسی شود .
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه موضوع سقوط امروز با حضور دكتر صابری نیا رئیس اورژانس كشور بیشتر بررسی می شود گفت : سركشی به خانواده ای داغدار و تسلیت به آنان از دیگر برنامه های رئیس اورژانس كشور به شیراز است .
بالگرد اورژانس استان فارس شامگاه جمعه در فاصله حدود 25 كیلومتری جنوب شیراز و در حالی كه بیمار مصدوم را از شهرستان خنج به شیراز منتقل می كرد در نزدیكی روستای دهنو سقوط كرد .
در این این حادثه 9 نفر شامل دو تكنسین اورژانس ، یك بیمار و همراه وی ، و پنج خدمه پرواز جان خود را از دست دادند .
6113/ 5054