۱۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸
کد خبر: 82019499
T T
۰ نفر

احداث 180كیلومتر خط مترو در تهران

۱۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸
کد خبر: 82019499
احداث 180كیلومتر خط مترو در تهران

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: خطوط مترو تهران درحال حاضر با 180 كیلومتر طول و 100 ایستگاه در شش مسیر(خط) متفاوت، بخش قابل توجهی از پایتخت را در حوزه حمل و نقل مسافر پوشش داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن نایبی روز شنبه در اولین جلسه شورای معاونان و مدیران شركت بهره برداری مترو تهران در سال 95 كه با محوریت برنامه ریزی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل برگزار شد، افزود: توسعه شبكه و خطوط مترو و همچنین كاهش فاصله گذر حركت قطارها از برنامه های مهم شركت مترو تهران در سال جاری است.
وی اظهار كرد: درهمین راستا تلاش می كنیم تا با سرلوحه قراردادن منویات و مطالبات مقام معظم رهبری برای تحقق اصل اقتصاد مقاومتی، شعار اصولی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را به صورت عینی و كاربردی در برنامه ها و كاركردهای شركت عملیاتی و اجرایی كنیم.
وی با بیان اینكه اولین شرط لازم برای تحقق این هدف باور پذیری است افزود: باید نگاه ما به مسائل اقتصادی متفاوت باشد كه دراین زمینه زمینه بومی سازی تجهیزات و فراهم كردن بستر مناسب برای استفاده از تولیدات بومی و داخلی در توسعه و تجهیز شبكه مترو بسیار مهم و قابل توجه است.
نایبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه دشمن تلاش می كند تا این باور را برای دیگران به وجود بیاورد كه نظام اسلامی كار آمدی ندارد خاطرنشان كرد: هر كجا هستیم باید برای حكومت اسلامی زحمت بكشیم و با نیرویی مضاعف و شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ كارها را به سرعت و با دقت پیش ببریم.
وی در ادامه اهداف شركت بهره برداری مترو تهران و حومه در سال 95 را احداث و تكمیل پایانه ها، اصلاح حركت در راستای رضایت مندی شهروندان، پایین آوردن فاصله گذر حركت قطارها و ایجاد امنیت و آرامش بیشتر برای مسافران عنوان كرد.
مدیرعامل شركت بهره برداری مترو تهران همچنین به خدمات مناسب و قابل توجه شركت مترو در ایام نوروز اشاره كرد و گفت: باید از همكارانی كه با حضور مستمر خود در تعطیلات نوروزی زمینه ارائه خدمات مناسب به شهروندان را فراهم كردند، قدردانی كنیم.
نایبی با اشاره به اینكه برپایی نمایشگاه مشاركت تولیدگران داخلی در صنعت مترو از دستاوردهای این شركت در سال 94 بود افزود: برای اجرایی كردن شعار سال 95 در حوزه فعالیت های شركت مترو، باید بصورت جهادی و هدفمند كار و تلاش كنیم.
تهرام/7243/1109//1625
۰ نفر