۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۱۴
کد خبر: 82019910
T T
۰ نفر
انریكه: بارسلونا از باخت دردناك در ال كلاسیكو درس می گیرد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال بارسلونا بعد از شكست ال كلاسیكو در نیوكمپ گفت كه شاگردانش از این تجربه درس می گیرند.

به گزارش ساكرنت، تیم فوتبال رئال مادرید در دیدار ال كلاسیكو برابر بارسلونا با نتیجه دو بر یك به برتری رسید.
بارسلونا در حالی روز شنبه در نیوكمپ به مصاف رئال مادرید رفت كه در 39 مسابقه گذشته هیچ باختی نداشته است و در صدر جدول لالیگا با 10 امتیاز اختلاف بالاتر از رئال مادرید ایستاده بود. انتظار زیادی می رفت كه بارسلونا قهرمانی سه گانه فصل گذشته را تكرار كند.
اما شاگردان زین الدین زیدان در ضد حملات با گل های كریم بنزما و كریستیانو رونالدو به برتری رسیدند.
لوئیس انریكه بعد از این دیدار گفت: شكست ها می توانند به ما بیاموزند كه تصاحب همه جام های قهرمانی ها دشوار است. بازیكنان اكنون می دانند هر بازی تا چه حد می تواند دشوار باشد حتی مقابل حریفی كه همان اهداف شما را دنبال می كند.
وی گفت: اتفاقی كه افتاد می تواند در هر بازی رخ دهد. ما فرصتهای زیادی ایجاد كردیم و نیمه اول خیلی خوب بودیم.
انریكه گفت: باخت در خانه دردناك است و روزی باید اتفاق می افتاد. اما ما باید پیش برویم و برای لیگ قهرمانان اروپا كه بازی بسیار دشواری خواهد بود، آماده شویم. ما هنوز در لالیگا صدرنشین هستیم و باید به حركت مان ادامه دهیم.
انریكه اذعان كرد كه بازیكنان در یك ربع پایانی بازی به خوبی دفاع نكردند، با این حال وی تعویض ایوان راكیتیچ با آردا توران را علت این ضعف ندانست.
انریكه گفت: ما بیشتر مالكیت توپ را در اختیار داشتیم، اما فوتبال دشوار و بی ثبات است و در 10 یا 15 دقیقه آخر بازی كنترل بازی را نداشتیم.
وی گفت: ایوان یك كارت زرد داشت و خطر گرفتن كارت زرد دوم وجود داشت.
لیونل مسی و بارسلونا روز شنبه اولین باخت خود را در 40 بازی گذشته تجربه كردند.
انریكه در پاسخ به این سوال كه آیا در داوری در اخراج نكردن زودتر راموس اشتباه كرده است، گفت: داوران وظیفه سختی بر دوش دارند. من معمولا در مورد داوران حرف نمی زنم. این بازیها برای بازیكنان و همچنین داوران دشوار هستند.
بسیاری از بازیكنان بارسا از جلمه سه ستاره مهاجم آنها بعد از حضور بازیهای ملی، سفر طولانی برای بازگشت به بارسلونا داشته اند.
اما انریكه گفت: وقتی نتیجه خوب نیست، دوست ندارم بدنبال بهانه باشم. در طول فصل تیم باید بعد از بازیهای ملی بازی كند. ما بهترین بازیكنان جهان را در اختیار داریم. آنها سفر می كنند و باید این شرایط را بپذیریم.
انریكه از اینكه درگذشت كرایوف با پیروزی برای هواداران بارسا همراه نبود، ابراز تاسف كرد.
وی گفت: ما نتیجه متفاوتی را می خواستیم. اما فوتبال عجیب است. بازیكنان تلاش خود را كردند و هواداران عالی بودند. هیچ كاری دیگر به جز اینكه دوباره برخیزیم، نمی توان انجام داد.
انریكه گفت: این بازی آنگونه كه انتظار داشتیم پیش نرفت. ما می خواستیم هواداران را خوشحال كنیم.
وی خاطر نشان كرد كه تمركز وی بر روی دیدار روز سه شنبه لیگ قهرمانان اروپا مقابل آتلتیكو مادرید معطوف است.
وی گفت: این بازی دیگر برای من وجود ندارد. ما می توانیم تمركز خود را معطوف چیزهایی كنیم كه به خوبی انجام داده ایم و آنچه را قابل بهتر شدن است، بهتر كنیم. آتلتیكو رقیب بسیار سختی است و به خوبی دفاع می كند. آنها هم مثل ما می خواهند در لیگ قهرمانان اروپا بمانند.
ورزشی**1584