۲۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82026420
T T
۰ نفر
سردار جزایری:هردستی به سمت توانمندی دفاعی ایران دراز شود قطع می كنیم

تهران - ایرنا - معاون ستاد كل نیروهای مسلح با تاكید بر لزوم موضع گیری به موقع و قاطع دستگاه دیپلماسی كشور در قبال گستاخی مقامات آمریكایی گفت: برای چندین بار می‌گوییم قدرت موشكی غیر قابل مذاكره و خط قرمز ایران اسلامی است وهردستی به سمت توانمندی دفاعی ایران دراز شود قطع می كنیم.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بسیج، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد كل نیروهای مسلح در واكنش به اظهارات وزیر خارجه آمریكا پس از دیدار با اعضای شورای همكاری خلیج فارس مبنی بر آمادگی برای همكاری با ایران در حل و فصل موضوع آزمایش‌های موشكی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دكترین و راهبردهای دفاعی بازدارنده و امنیت ساز خود را مستقل از خاص و نیت قدرت‌های مستكبر و بیگانگان طراحی و دنبال می‌كند و اجازه دخالت به احدی را در این زمینه نخواهد داد.
وی افزود: به مدعیان قدرت جهانی یادآوری می‌كنیم ملت ایران از بهمن 57 از نقش و تاثیر آن‌ها در تعیین مقدرات دفاعی كشورمان خلع ید كرده‌اند و نشان داده‌اند هر دستی را كه بخواهد در این زمینه دخالت كند، قطع خواهند كرد.
معاون ستاد كل نیروهای مسلح با بیان اینكه ظاهرا گوش آمریكایی‌ها به روی حرف حق و خواست ملت‌ها بسته است و تمایل دارند همواره از موضع زورگویی و قلدرمابانه با كشورهای مستقل و آزاده سخن بگویند، گفت: برای چندمین بار تاكید می‌شود قدرت موشكی غیر قابل مذاكره و از خطوط قرمز ملت ایران بوده و برای توسعه توانمندی‌های دفاعی خود از كسی اجازه نمی‌گیرد.
سردار جزایری خاطرنشان كرد: به رغم مواضع صریح رهبری معظم و خواست خدشه ناپذیر ملت ایران، ظاهرا آمریكایی‌ها همچنان در رویای سریال برجام‌ها هستند كه یكی از آن‌ها سلب اقتدار دفاعی و تضعیف قدرت موشكی نیروهای مسلح ما است.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینكه ملت ایران قربانی تهاجمات آمریكا و متحدان منطقه‌ای كاخ سفید بوده و راهبرد خود را بر عدم غفلت راهبردی برابر سیاست‌ها و نقشه‌های آن‌ها قرار داده است، تصریح كرد: آمریكایی‌ها همچنان در چنبره محاسبات غلط علیه ایران گرفتار هستند، به آن‌ها توصیه می‌كنیم با عینك شفاف و واقع بین به مسائل جهانی به ویژه آنچه در ایران و منطقه می‌گذرد نظاره كنند و بدانند مدت‌ها است كه عینك كدخدایی و خود را ابرقدرت بلامنازع جهان دانستن زیر پای ملت ها شكسته است.
وی ادامه داد: اگر امریكایی‌ها مقداری به هزینه‌هایی كه در دهه‌های اخیر در منطقه پرداخته‌اند بیندیشند، كمی رعایت احتیاط را در دستور كار خود قرار خواهند داد.
معاون ستاد كل نیروهای مسلح با تاكید بر لزوم برخورد قاطع و شفاف با دخالت امریكایی‌ها در مسائل ایران به ویژه در حوزه دفاعی گفت: از دستگاه دیپلماسی كشور انتظار می‌رود در قبال گستاخی‌های آمریكا به ویژه وزیر امور خارجه ایالات متحده به موقع و قاطعانه واكنش نشان دهند و با اعلام وحدت راهبردی و اراده ملی در ایران اسلامی برای صیانت،‌ تقویت و توسعه ظرفیت‌های دفاعی و موشكی، وجود هرگونه شكاف و دوگانگی را در این زمینه از ذهن مقامات آمریكایی پاك كنند.
وی افزود: به فضل الهی و هدایت‌های حكیمانه مقام معظم رهبری نفوذ جمهوری اسلامی ایران كه هم اكنون در فراتر از منطقه توسعه یافته و جوامع بشری را شیفته گفتمان انقلاب اسلامی ساخته است تداوم خواهد یافت و در آینده‌ای نه چندان دور حقیقت بیداری ملت‌ها افول سلطه آمریكایی را رقم خواهد زد.
اجتمام ** 1996 **1584
۰ نفر