۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۲۴
کد خبر: 82032416
T T
۰ نفر

آغاز حصار كشی در مرز اتریش با ایتالیا

۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۲۴
کد خبر: 82032416
آغاز حصار كشی در مرز اتریش با ایتالیا

وین - ایرنا- خبرگزاری رسمی اتریش (آپا) روز سه شنبه به نقل از مقامات این كشور اعلام كرد كه برای كنترل بیشتر در مرزها، اتریش كار حصار كشی با مرز ایتالیا را آغاز كرده است.

به گزارش ایرنا از این خبرگزاری، اتحادیه اروپا و ایتالیا این اقدام را تحریك آمیز خواندند و از اتریش خواستند كه حصار كشی در مرزها را پایان دهد؛ اما مقامات اتریشی از ادامه این حصار كشی ها خبر داده و اعلام كردند كه این مهم تا آخر ماه مه سال جاری به پایان می رسد.
براساس این گزارش، بعد از اعلام آغاز حصار كشی و افزایش كنترل در مرز اتریش - ایتالیا، رسانه های ایتالیا در اقدامی غیر منتظره شروع به اتهام زنی علیه دولت وین كردند.
'هلموت توماك' یك مقام پلیس شهر تیرول كه هم مرز با ایتالیا است افزود: این اقدام تنها برای جلوگیری از ورود مهاجران به كشور ایتالیا است.
طول این حصار250 متر است و در دو بزرگراه اصلی اتریش -ایتالیا نصب خواهد شد تا از ورود خودروهایی كه جا به جایی پناهجویان را به ایتالیا برعهده دارند،جلوگیری كند.
وی قبلا تهدید كرده بود كه اگر این كشور مرزهای خود را كنترل نكند، اتریش تمام وسایل حمل و نقل از جمله قطار هایی كه مقصد آنها خاك ایتالیاست را مورد بازرسی شدید قرار می دهد.
پیشتر 'یوهانا میكل لایتنر' وزیر سابق كشور اتریش نیز در دیدار روز جمعه با 'آنجلینو آلفانو' همتای ایتالیایی خود ضمن اشاره به تهدید مرزهای كشورش به علت هجوم پناهجویان برای ورود به خاك ایتالیا، از رم خواست كه برای ساماندهی و كنترل بیشتر مرزهای خود همكاری كند.
پیش از این دولت مجارستان نیز مرز خود با رومانی را برای جلوگیری از ورود پناهجویان حصاركشی كرده بود و البته با اعتراض گروه های حقوق بشری در سطح اروپا نیز روبرو شد.
این پناهجویان كه اغلب از كشورهای عراق، افغانستان، سوریه، كوزوو و كشورهای آفریقایی هستند، از طریق مجارستان به كشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا، مثل آلمان و اتریش می روند.
اروپام**441**1378**1856
۰ نفر