۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۱
کد خبر: 82043497
T T
۰ نفر
تعرفه قانوني كارت هوشمند ملي 17هزار و 200تومان است

تهران- ايرنا- مديركل دفتر روابط عمومي وهمكاري هاي بين الملل سازمان ثبت احوال كشور گفت: تعرفه قانوني دريافت كارت هوشمند ملي 172هزار ريال است.

به گزارش ايرنا ازسازمان ثبت احوال، سيدمجيد نبوي با بيان اينكه قبل از شروع فرآيند اخذ كارت هوشمند ملي، مرحله پيش ثبت نام وجود دارد اظهاركرد: هر فرد متقاضي بايستي خودش با مراجعه به سايت www.ncr.ir نسبت به ورود اطلاعات اوليه خود براي راستي آزمايي و انتخاب دفتر پيشخوان، زمان مراجعه به آن دفتر و در انتها پرداخت تعرفه قانوني 172هزار ريال به صورت الكترونيكي درهمان سايت اقدام كند.
وي افزود: اين پيش ثبت نام و انجام اين مرحله توسط اشخاص ديگر غير از فرد متقاضي صحيح نبوده و ضروري است متقاضيان براي جلوگيري از سوءاستفاده (دراختيار گذاردن رمز دوم كارت بانكي) خود براي اين مرحله اقدام كنند.( بنابراين دراختيار نهادن رمز دوم بانكي به ديگران ضرورتي ندارد).
مديركل دفترروابط عمومي و همكاري هاي بين الملل ثبت احوال با اشاره به اينكه چنانچه مردم به عملكرد كاركنان دفاتر پيشخوان دولت شكايتي دارند، مي توانند با مراجعه يا مكاتبه با كانون دفاتر پيشخوان دولت موضوع را اعلام تا در اسرع وقت به شكايت آنان رسيدگي شود گفت: همچنين اداره كل خدمات ثبتي غيردولتي سازمان ثبت احوال كشور نيز با شماره 60902354 آماده پاسخگويي به مردم است.
نبوي در مورد فرآيند ثبت نام، صدور و تحويل كارت هوشمند ملي افزود: زيرساخت مناسب فراهم شده است و سازمان ثبت احوال كشور ضمن تشكر از سعه صدر مردم تقاضا دارد به اطلاعيه هاي منتشره از سوي سازمان ثبت احوال كشور درخصوص دريافت كارت هوشمند ملي توجه كافي كنند.

**كساني كه فاقد هرگونه كارت ملي هستند براي دريافت كارت هوشمند ملي مراجعه كنند
وي افزود: هم اكنون حجم مراجعه مردم بيشتر از ظرفيت هاي پيش بيني شده براي اين امر است و در اطلاعيه هاي منتشر شده در پورتال سازمان و سايت www.ncr.ir اعلام شده است، فقط كساني كه تاكنون هيچگونه كارتي اخذ نكرده اند براي دريافت كارت هوشمند ملي مراجعه و لذا تعويض كارت شناسايي ملي اجباري نيست.

**كارت هاي شناسايي ملي (نمونه قديم) تا پايان سال 1396 معتبر است
مديركل دفتر روابط عمومي و همكاري هاي بين الملل تاكيد كرد: برابر مصوبه شماره ه52938 ت/165528 مورخ 16
اسفند 1394هيات وزيران اعتبار كارت هاي شناسايي ملي (نمونه قديم) تا پايان سال 1396 معتبر است.
نبوي همچنين در رابطه با اخذ عكس زنده از متقاضيان درمحل دفاتر پيشخوان گفت: برابر تصميمات متخذه، به منظور جلوگيري از سوء استفاده از مدارك هويتي، كيفيت مناسب عكس، اطمينان از تطبيق اثر انگشت با عكس اخذ شده از وي و ارتباط بي واسطه سامانه دفاتر پيشخوان با مركز داده، تهيه عكس زنده از فرد متقاضي در دفاتر پيشخوان الزامي است و موضوع داشتن آمادگي لازم در صفحه اول سايت NCR.IR تصريح شده است.
وي اعلام كرد: با عنايت به اهميت كارت هوشمند ملي در تبادل اطلاعات و خدمات، اين سازمان همواره تلاش كرده با تعامل مستمر و موثر با سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و ساير دستگاه هاي ذيربط، نسبت به تامين منابع مالي مورد نياز جهت توسعه مناسب زيرساخت ها و پيشخوان ها با هدف تسريع و تسهيل در ارائه خدمات به متقاضيان اقدام كند.
اجتمام**2181**1724