۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۲۳
کد خبر: 82046946
T T
۰ نفر
فراخوان نهمين جشنواره بين‌المللي كتاب سال رضوي منتشر شد

تهران - ايرنا - دبير نهمين جشنواره بين المللي انتخاب كتاب سال رضوي، از انتشار فراخوان اين جشنواره خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا از بنياد بين المللي فرهنگي هنري امام رضا (ع) محمدهادي زاهدي گفت:‌ نهمين جشنواره بين‌المللي انتخاب كتاب سال رضوي در راستاي اشاعه و ترويج فرهنگ منوّر رضوي، مشاركت و حضور دانشمندان، انديشمندان، نويسندگان و صاحبان آثار حوزه فرهنگ رضوي در جهان منتشر شد.
وي افزود: گنجينه بي‌نظير افزون بر دو هزار اثر از طريق جشنواره بين‌المللي كتاب سال رضوي شناسايي، گردآوري و به جامعه علمي معرفي شده است.
زاهدي همچنين گفت: جشنواره انتخاب كتاب سال رضوي با حضور در عرصه جهاني توانسته است، محققان، پژوهشگران، سازمان ها و مراكز علمي، فرهنگي و پژوهشي فراواني را در جهان اسلام با محوريت جشنواره همسو و از اين طريق فرهنگ و معارف رضوي را در جهان توسعه و گسترش دهد.
وي افزود: نهمين جشنواره بين‌المللي انتخاب كتاب سال رضوي با محتواي تأليف، ترجمه و نگارش پايان‌نامه با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت به مناسبت ميلاد امام هشتم(ع)، ولادت با بركت حضرت فاطمه معصومه(س) و هم‌زمان با دهه كرامت در سازمان كتابخانه‌‏ها، موزه‌‏ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي برگزار مي‌شود.
دبير نهمين جشنواره انتخاب كتاب سال رضوي در ادامه گفت:‌ اين جشنواره شامل بخش‌‌‌هاي كتاب برتر، كتاب ديجيتال برتر، پايان‌نامه برتر، ناشر برتر و آثار شايسته چاپ است و آثار ارسالي بايد داراي يكي از بخش‌هاي پنجگانه با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت باشد كه طي سال‌هاي 1394و 1395 منتشر شده باشد.
وي افزود: آثار ارسالي با موضوع امام رضا(ع)، خاندان امام رضا ع (‌حضرات جواد الائمه، حسين بن موسي الكاظم، احمد بن موسي الكاظم «شاهچراغ» و فاطمه معصومه عليهم السلام در هر يك از بخش‌هاي پنجگانه مورد ارزيابي و داوري قرار مي‌گيرند.
وي يادآور شد: نويسندگان، ناشران و علاقه‌مندان به جشنواره انتخاب كتاب سال رضوي مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت اين جشنواره به نشاني library.aqr.ir/ketabsal مراجعه كنند.
فراهنگ**1003**1027
۰ نفر