۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱
کد خبر: 82047086
T T
۰ نفر
كواكبیان: اگر نتوانیم در مجلس كاری كنیم، مردم سیلی بدتری به ما خواهند زد

ایلام - ایرنا - دبیركل حزب مردمسالاری گفت: اگر اصلاح طلبان در این دوره از مجلس شورای اسلامی نتوانند كاری كنند مردم در دوره بعدی سیلی بدتری نسبت به آنها خواهند زد.

به گزارش ایرنا، مصطفی كواكبیان شامگاه شنبه در سخنرانی با موضوع آینده سیاسی ایران و تركیب مجلس آینده در دانشگاه ایلام با بیان اینكه مرحله دوم انتخابات در شهرهای مختلف كشور باید تهرانیزه شود و مردم شبیه تهرانی ها رای دهند، اظهار كرد: پیش بینی های مختلفی در مورد انتخابات تهران می شد اما هیچگاه برد 30 بر صفر پیش بینی نمی شد.
وی افزود: مردم تهران برای نخستین بار به طور كامل لیستی رای دادند ضمن اینكه حد نصاب مشاركت مردم تهران در انتخابات با سه درصد افزایش به 50 درصد رسید.
كواكبیان تاكید كرد: من پیش از این گفته بودم اگر 60 درصد مردم تهران در انتخابات شركت كنند جبهه پایداری ها باید دنبال شغل دیگری بگردند اما حتی با حضور 50 درصدی مردم تهران تمامی اعضای لیست امید رای آوردند.
وی یادآور شد: عده ای با بداخلاقی لیست امید را انگلیسی خواندند كه درست نیست ما هم می توانیم به لیست آنها بگوییم اسرائیلی، زیرا آنها همگام با اسرائیل با برجام مخالفت می كنند اما باید بداخلاقی ها را كنار بگذاریم و همه دست در دست یكدیگر مشكلات مردم را حل كنیم.
دبیركل حزب مردمسالاری و نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: نباید خوشحال باشیم زیرا اگر نتوانیم كاری كنیم مردم همان سیلی بلكه بدتر از آن را به ما خواهند زد لذا سراپا خدمت باشیم و خرابكاری های دولت قبل را حل كنیم.
كواكبیان افزود: آینده سیاسی كشور را بسیار با امید و با نشاط می دانیم و هرگز به این فكر نیستیم كه دوستان دولت نهم و دهم هوای پاستور كنند و باید در این مجلس ریل گذاری حركت در مسیر شایسته سالاری گذاشته شود.
وی اضافه كرد: اگر ما با این دولت هستیم به دلیل همراهی آنها با مطالبات مردم است و با وجود اینكه ذات آمریكا با بدعهدی عجین است اما برای اینكه كشور از معرض خطر و تهدید نجات پیدا كند و گشایش اقتصادی در كشور ایجاد شود، با برجام موافق هستیم.
وی ابراز امیدواری كرد كه اصلاح طلبان با كسب 40 كرسی دور دوم انتخابات اكثریت مجلس را به دست گیرند تا هیات رئیسه مجلس نیز توسط فراكسیون اصلاح طلبان مشخص شود.
دبیركل حزب مردمسالاری در پاسخ به پرسش یكی از دانشجویان در خصوص نظارت مجلس دهم بر فساد اقتصادی در كشور یادآور شد: به هیچ عنوان دنبال مچگیری و چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیستیم اما در این مجلس دیگر از امیرمنصور آریاها، بابك زنجانی ها، شهرام جزایری ها و دیگر مفسدان اقتصادی خبری نخواهد بود.
كواكبیان تاكید كرد: حتی پیش از دستگاه قضایی پرونده مفسدان اقتصادی را افشا خواهیم كرد و نمی گذاریم در آرامش به فعالیت خود ادامه دهند و به طور قطع هر جا خلاف منافع ملی حركتی انجام شود مخالفت خواهیم كرد.
وی در خصوص پرونده مینو خالقی منتخب رد صلاحیت شده استان اصفهان نیز گفت: مشكل خانم خالقی را تنها مشكل كشور نمی بینم بلكه قانون انتخابات باید اصلاح شود.
كواكبیان اضافه كرد: در مجلس دهم باید قانون انتخابات اصلاح شود تا چنین تفسیرهایی از قانون نداشته باشیم ضمن اینكه نظارت شورای نگهبان باید در خصوص عدم احراز صلاحیت از طریق مراجع قانونی باشد اما اینكه بگوید افراد باید احراز صلاحیت شوند را قبول نداریم و باید این رویه اصلاح شود.
دبیركل حزب مردمسالاری خاطر نشان كرد: رهبر معظم انقلاب همواره از تمامی دولت ها در نظام جمهوری اسلامی حمایت می كنند و ضرورت ندارد حرف های پیشین ایشان را امروز تكرار كنیم.
كواكبیان با بیان اینكه در اینجا بحث منافع ملی مطرح است و هر كس بر خلاف منافع ملی حركت كند محبوب مردم نخواهد بود، افزود: زمانی در مجلس ما فریاد می زدیم كه اینها قطعنامه است، می گفتند كاغذ پاره است؛ اینها را یادمان نرفته است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تفكیك جنسیتی در پذیرش دانشگاه ها و استخدام ادارات گفت: ما طرفدار عدالت در همه زمینه ها اعم از جنسیتی، آموزشی و استخدامی هستیم و باید رعایت شود.
وی یادآور شد: هشت زن در فهرست نامزدهای لیست امید قرار داشت كه همه آنها رای آوردند و به احتمال زیاد تعداد زنان در مجلس دهم به 40 نفر خواهد رسید و می توان با تشكیل فراكسون بانوان مشكلات این قشر را پیگیری كرد.
این برنامه به همت انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه ایلام برگزار شد.
مصطفی كواكبیان دبیركل حزب مردمسالاری برای سخنرانی و حمایت از نامزد مورد نظر اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه ایلام به استان ایلام سفر كرده است.
استان ایلام با گستره 20 هزار كیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت كه از این میزان حدود 435 هزار نفر واجد شرایط رای هستند، سه كرسی نمایندگی (2 كرسی حوزه انتخابیه ایلام و یك كرسی حوزه انتخابیه دهلران) در مجلس شورای اسلامی دارد كه انتخابات در هر دو حوزه به دور دوم كشیده شده است.
6032/9002
۰ نفر