۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82048739
T T
۰ نفر

آماده باش امنیتی در مصر

۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82048739
آماده باش امنیتی در مصر

تهران - ایرنا - در آستانه سالروز آزاد سازی منطقه سینا از اشغال رژیم صهیونیستی احزاب و گروه های مصری خواستار برگزاری تظاهرات شدند.

به گزارش شبكه خبری الجزیره واحدهایی از نیروهای ارتش در خیابان ها و میدان های اصلی شهر مستقر شده اند.
گروه اخوان المسلمین این روز را مهم توصیف كرده و از همه شهروندان مصری خواسته در تظاهرات شركت كنند .
تعداد زیادی از نیروهای پلیس در مناطق مركزی قاهره و نواحی سندیكایی روزنامه نگاران و وكلا تجمع كرده اند و شركت مترو نیز ایستگاه های السادات را بسته است.
در همین حال عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر نسبت به هر گونه قانون شكنی هشدار داد.
سیسی در حالی به قانون شكنان هشدار داده كه گروه اخوان المسلمین و تشكل های لیبرالی و كمونیست دعوت به تظاهرات در سالروز آزاد سازی منطقه سینا كرده اند.
در همین حال حمدین صباحی نامزد سابق ریاست جمهوری مصر نسبت به برخورد با تظاهر كنندگان هشدار داد و نیروهای امنیتی و پلیس را مسئول سلامت و امنیت شهروندان دانست.
برپایه این گزارش دهها تن از شخصیت های سیاسی مصر كه بیشتر آنان به احزاب چپگراها و لیبرال ها وابسته هستند كمپین' مصر برای فروش نیست' راه انداخته اند كه هدف آن جمع آوری امضا از شهروندان مصری در مخالفت با واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان می باشد.
در سفر اخیر پادشاه عربستان به مصر ، قاهره دو جزیره صنافیر و تیران را به عربستان واگذار كرد كه این اقدام خشم مصری ها را برانگیخته است و به نظر می رسد برگزاری سالروز آزادسازی منطقه سینا زمینه اعلام مخالفت ها را برای مصری ها فراهم كرده است.
خاورم**1408**1566
۰ نفر