۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۱۷
کد خبر: 82052933
T T
۰ نفر
وزارت نیرو در زمینه مدیریت مصرف برق بخش كشاورزی سیاست های تشویقی اجرا می كند

سنندج- ایرنا- مدیر دفتر مدیریت مصرف برق استان كردستان از طرح های تشویقی وزارت نیرو در راستای مدیریت مصرف برق در بخش كشاورزی به كشاورزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرید مظهری شامگاه چهارشنبه در كارگروه آموزشی كشاورزان دهگلان گفت: وزارت نیرو در سال های اخیر در جهت حفظ پایداری شبكه در ساعات اوج مصرف، سیاست های تشویقی را برای تعرفه های مختلف از جمله بخش كشاورزی در نظر گرفته است.
وی با بیان اینكه سال گذشته شهرستان دهگلان با 46 كشاورز بیشترین مشاركت در این بخش را به خود اختصاص داد از مشاركت كشاورزان دهگلانی در طرح خاموش كردن پمپاژهای آب در ساعت اوج مصرف برق فصل تابستان تقدیر كرد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق استان كردستان اظهار كرد: در نتیجه این مشاركت سال گذشته حدود 9 مگاوات از پیك مصرف برق استان كاسته شد و در این راستا كشاورزان از پرداخت 740 میلیون ریال هزینه برق مصرف در طول دوره همكاری معاف شدند.
وی ادامه داد: امسال علاوه بر تداوم این طرح، وزارت نیرو به ازای میزان مشاركت كشاورزان در جهت انتقال ساعات آبیاری به ساعت های كم باری شبكه، پاداش مشاركت ویژه در نظر گرفته است.
مظهری اظهار امیدواری كرد: با مشوق های خوبی كه پیش بینی شده، در تابستان سال جاری نیز شاهد مشاركت بیش از پیش كشاورزان و كاهش مصرف در ساعات اوج مصرف باشیم.
وی با بیان اینكه زمان مورد نظر وزارت نیرو جهت مشاركت كشاورزان استان كردستان در این طرح از 15 خرداد الی 15 تیر از ساعت 20 الی 24 است گفت: در نتیجه مشاركت و همیاری مشتركین استان در تعرفه های مختلف به ویژه مشتركین كشاورزی خاموشی ناشی از كمبود نیرو به استان كردستان تحمیل نشد و امیدواریم این مهم در تابستان سال جاری نیز تحقق یابد.
مدیر توزیع برق دهگلان نیز در ادامه این نشست به اهمیت موضوع صرفه جویی در دین مبین اسلام اشاره كرد و خواستار مدیریت مصرف برق در بین كلیه مشتركین برق شهرستان در تابستان سال جاری شد.
كیومرث آقا محمدی افزود: شهرستان دهگلان دارای 23هزار مشترك برق در تعرفه های مختلف است كه با شروع فعالیت های كشاورزی در فصل تابستان مصرف برق از 15 مگاوات به حدود 50 مگاوات می رسد و این نشان می دهد كشاورزان می توانند در موضوع مدیریت مصرف برق بسیار موثر باشند.
وی اظهار كرد: تعداد مشتركین كشاورزی برق دهگلان 956 مشترك است كه در صورت مشاركت در طرح تشویقی وزارت نیرو می توانند از 15 میلیارد ریال هزینه برق مصرفی رایگان به علاوه پاداش های ویژه پیش بینی شده استفاد كنند.
مدیر توزیع برق دهگلان در ادامه با تقدیر از كشاورزانی كه سال گذشته با شركت توزیع برق استان همكاری كردند، آمادگی مدیریت توزیع برق دهگلان را برای عقد تفاهم نامه با كشاورزان و تست و تنظیم كنتورهای و لوازم اندازه گیری آنها اعلام كرد.
در ادامه از 10 نفر ار كشاورزان كه در سال گذشته با طرح مدیریت مصرف همكاری داشته اند تجلیل شد.
7348/1904

سرخط اخبار استان‌ها