۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶
کد خبر: 82060083
T T
۰ نفر
اعتراض به لایحه اصلاح قانون كار فرانسه در مقابل پارلمان

تهران- ایرنا- همزمان با آغاز بررسی لایحه اصلاح قانون كار در مجمع ملی فرانسه (پارلمان)، ده ها معترض امروز (سه شنبه) در برابر این نهاد تجمع كردند.

به گزارش تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، حدود 60 تن از فعالان جنبش اعتراضی «ایستاده در شب»، ساعت 9 صبح امروز به وقت محلی (11 و 30 دقیقه به وقت تهران) و همزمان با آغاز ساعت كاری مجلس، برای دقایقی رفت وآمد در خیابان منتهی به مجلس را مختل كردند.
معترضان همزمان با آغاز بررسی لایحه اصلاح قانون كار با سردادن شعار و حمل پارچه نوشته ای با شعار «این قانون كار را نمی خواهیم، قانون بهتری می خواهیم» مخالفت خود را با این لایحه اعلام كردند.
به گزارش ایرنا، اتحادیه های كارگری نیز قرار است امروز تجمع اعتراض آمیز دیگری را در محلی در نزدیكی مجمع ملی برگزار كنند.
مجمع ملی فرانسه از امروز (سه شنبه) به مدت دو هفته لایحه اصلاح قانون كار را كه ارائه آن به مجلس از دو ماه پیش تاكنون با اعتراض های مردمی و اتحادیه ای مواجه شده در دستور كار دارد.
این اعتراض ها از یك ماه پیش شدت یافت و به شكل های گوناگون چون تجمع، تظاهرات و اعتصاب در شهرهای بزرگ فرانسه برگزار شد؛ یكی از شیوه های اعتراض، اشغال شبانه میدان رپوبلیك پاریس و شكل گیری جنبش «ایستاده در شب» بود، كه از 31 مارس (12 فروردین) تا دیشب هر شب برگزار شده است.
لایحه اصلاح قانون كار كه به نام «مریم الخمری» وزیر كار فرانسه، مشهور شده، دست كارفرمایان را برای اخراج كارگران باز‌تر می كند و نرخ پرداخت‌ های اضافه‌ كاری و نیز اضافه‌ كاری در شب را كاهش می ‌دهد. افزایش اختیارات شركت‌ ها در تغییر ساعات قانونی كار در هفته نیز از جمله موارد اصلاحی قانون كار است.
الخمری كه سپتامبر (شهریور) پارسال با وعده كاهش نرخ بیكاری جانشین «فرانسوا روبسامان» در دولت فرانسه شد، در پارلمان كشورش از طرح جنجالی اصلاح قانون كار دفاع كرده و آن را با ترغیب كارفرمایان به جذب نیروی بیشتر همسو می داند.
اروپام ** 9053**1572
۰ نفر