۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۳۱
کد خبر: 82062061
T T
۰ نفر
هیات صنعا: ادامه حملات هوایی عربستان در یمن، روند گفت و گو را تهدید می كند

تهران-ایرنا- هیات صنعا روز چهارشنبه در مذاكرات صلح یمن در كویت با تاكید بر اینكه ادامه حملات هوایی عربستان روند گفت و گوها را تهدید می كند، خواستار لغو محدودیت های تجاری و اقتصادی یمن شد.

به گزارش پایگاه خبری العهد،‌ یك منبع در هیات صنعا گفت: طرفین توافق كردند كه كمیته ای برای بررسی دیدگاه های دو طرف و یافتن راه حل توافقی از آن، تشكیل شود.
وی افزود: در این نشست بر تشكیل كمیته های عمل مشترك در خصوص رسیدگی به مسائل سیاسی، نظامی و انسانی توافق شد.
هیات صنعا تاكید كرد: بر اساس اصل مورد توافق توقف كشت و كشتار،‌ همه طرف ها باید به طور كامل و همه جانبه به جنگ و حملات خود پایان دهند و محدویت ها تجاری و اقتصادی یمن نیز لغو شود.
هیات صنعا با بیان اینكه طرف دیگر گفت و گو همچنان از بسیاری از امور مورد توافق شانه خالی می كند،‌ تاكید كرد: ما در برابر سنگ اندازی ها و مشكلاتی كه هیات ریاض ایجاد می كند‌ با مسئولیت برخورد می كنیم.
هیات صنعا متشكل از نمایندگان انصارالله و حزب كنگره ملی در نشست امروز به شدت درباره حملات هوایی امروز/چهارشنبه/ جنگنده های عربستان به منطقه
«نهم» انتقاد كرد.
این هیات همچنین نسبت به ادامه حملات هوایی عربستان هشدار داد و تاكید كرد كه این حملات روند گفت و گوها را به شدت تهدید می كند.
این در حالی است كه‌ گفت وگوهای صلح یمن میان دو طرف ساعاتی پیش پس از چند روز توقف با هدف دستیابی به راهكار سیاسی و پایان دادن به جنگ از سر گرفته شد.
اسماعیل ولد شیخ فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن نیز پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام كرد: توافق شد كه كمیته برقراری آتش بس و هماهنگی، اوضاع میدانی این كشور را بررسی و گزارش مفصلی درباره آن به دو طرف ارائه دهد.
هیات ریاض متشكل از نمایندگان عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن چند روز گذشته با هدف سنگ اندازی و مانع تراشی در مسیر گفت و گوها،‌ این مذاكرات را تعلیق كرد و از آن عقب نشینی كرد.
هیات ریاض در حالی از مذاكرات عقب نشینی كرد كه جنگنده های ائتلاف عربی به سركردگی عربستان، همچنان به حملات هوایی خود به مناطق مختلف یمن علیه مردم بی دفاع این كشور ادامه می دهند.
نشست صلح یمن با هدف پایان دادن به جنگ در این كشور از 21 ماه آوریل (2 اردیبهشت) در كویت با نظارت سازمان ملل آغاز شد، اما با سنگ اندازی های مداوم ریاض هنوز به نتیجه نرسیده است.
در جریان جنگ تمام عیار عربستان و برخی كشورهای عربی به یمن كه از ششم فرورین سال گذشته آغاز شد،‌ تاكنون صدها تن از شهروندان بی دفاع یمن كشته و زخمی و هزاران تن دیگر آواره شدند.
خاورم**9329**1144
۰ نفر