۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۰۴
کد خبر: 82062637
T T
۰ نفر
رژیم اشغالگر قدس ریشه بسیاری از ناامنی‌ها، ترورها و جنگ‌ها در منطقه است

تهران - ایرنا - رئیس‌ جمهوری با طرح این سئوال كه چه كسانی ترور و ناامنی را به منطقه آوردند و 70 سال پیش رژیمی غاصب را پایه گذاری كردند، تاكید كرد: ریشه بسیاری از ناامنی‌ها، ترورها و جنگ‌ها در منطقه ما رژیم اشغالگر قدس است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در دیدار مسئولان نظام، سفرای كشورهای اسلامی در تهران و جمعی از خانواده های شهدا با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیش از سخنان معظم له، مبعث را روز رحمت برای همه جهانیان خواند و افزود: پیامبر اسلام(ص) نه فقط برای مسلمانان بلكه برای همه بشریت مظهر رحمت بود، زیرا راه هدایت را در اختیار مردم گذاشت.
وی با اشاره به اتهاماتی كه امروز در دنیا به نام تروریسم و خشونت علیه اسلام مطرح می شود، گفت: آنها كه امروز در جهان به ناروا اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی راه انداخته‌اند، یك بار منصفانه به آرمان‌شهر اسلام نگاه كنند و از عدالت پیامبر(ص) در برخورد با مشركین و ملحدین درس بگیرند.
روحانی افزود: از یك سو اسلام ‌ستیزان غربی كه قرنهاست علیهِ اسلام تبلیغ می كنند و از سوی دیگر، دوستان نادان یا مزدوران وابسته همچون دو لبه قیچی برای حیثیت اسلام خطر آفریده اند.
وی با طرح این سئوال كه چه كسانی ترور و ناامنی را به منطقه آوردند و 70 سال پیش رژیمی غاصب را پایه گذاری كردند، تاكید كرد: ریشه بسیاری از ناامنی‌ها، ترورها و جنگ‌ها در منطقه ما رژیم اشغالگر قدس است.
رئیس جمهوری با اشاره به اشغال افغانستان و حمله به عراق و ایجاد ناامنی در منطقه خاطرنشان كرد: مسئول همه این جنایتها، صهیونیستها و آمریكایی‌ها هستند.
روحانی هدف نهایی نظام اسلامی را استقرار صلح و امنیت در سراسر جهان دانست و افزود: چگونه ساكت بمانیم در حالیكه مردم یمن هر روز توسط كسانی كه خود را متولی مسجدالحرام می دانند، زیر بمباران وحشیانه قرار می گیرند.
وی تأكید كرد: جمهوری اسلامی ایران افتخار می كند كه تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از مظلوم دفاع كرده و خواهد كرد و تحت فرمانِ فرمانده كل قوا، هر جا لازم باشد دست مظلومی را بگیریم، خواهیم گرفت.
سیام ** 9254 ** 1071