۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82063289
T T
۰ نفر
اختصاص 57 میلیارد و 500 میلیون ریال برای روستاهای مرزی كشور

قصرشیرین - ایرنا - معاون بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، از تخصیص 57 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار ملی برای بهسازی و بازسازی روستاهای مرزی كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شاملو روز جمعه در حاشیه بازید از مناطق مرزی سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بهسازی و بازسازی روستاهای مرزی كشور تاكنون اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفته است و این امر همچنان تداوم خواهد داشت.
وی گفت: بازسازی روستاهای مرزی كشور علاوه بر ایجاد امنیت در مناطق مرزی در بهبود وضع معیشتی و اقتصادی مرزنشینان بسیار موثر است و از هیچ كوششی برای تحقق این مهم دریغ نخواهد شد.
وی، رویكرد و سیاست اصلی دولت تدبیر و امید را بازسازی و بهسازی روستاهای خالی از سكنه در نوار مرزی ذكر كرد و اظهار داشت: در چند سال گذشته نیز اقدام های بسیار موثری در این بخش صورت گرفته است.
معاون عمرانی روستایی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی حمایت فرمانداران و نیروهای نظامی مستقر در مرز را در امر بازسازی روستاهای مرزی مهم ارزیابی كرد و گفت: حمایت مسئولان و نیروهای نظامی باعث امیدواری مردم شده كه این امر در ایجاد امنیت در روستاهای مرزی نیز موثر است.
شاملو، هدف از سفر خود را بررسی فعالیت های صورت گرفته در امر بازسازی و بهسازی روستاهای مرزی كشور به ویژه استان كرمانشاه بیان كرد و افزود: در صورت همكاری و مشاركت مردم نسبت به تهیه زمین و پرداخت تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان واجد شرایط برای ساخت و ساز در روستاهای مرزی اقدام می شود و مشكلی در این زمینه وجود ندارد.
فرماندار سرپل ذهاب نیز بیان كرد: وجود مردم علاوه بر عمران و آبادانی باعث ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی می شود.
جهانبخش حیدری بیان كرد: دولت با سرمایه گذاری در روستاهای نوار مرزی با در نظر گرفتن اصول مهندسی در ساخت و سازها قصد دارد از مهاجرت روستاییان جلوگیری كند.
وی خاطرنشان كرد: برخی روستاها مانند روستای باویسی از توابع سرپل ذهاب در هشت سال جنگ تحمیلی خالی از سكنه شد اما اكنون اقدام های موثری برای بازسازی و بهسازی این روستا در دست اقدام است تا شرایط برای بازگشت مردم مهیا شود.
سرپل ذهاب با بیش از 85 هزار نفر جمعیت در غرب استان كرمانشاه با عراق 48 كیلومتر مرز مشترك دارد.
7079/7399/8066/1042
۰ نفر