۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82067293
T T
۰ نفر

فیلم ایرانی گمیچی درجشنواره بروكلین آمریكا

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82067293
فیلم ایرانی گمیچی درجشنواره بروكلین آمریكا

تهران- ایرنا- فیلم سینمایی «گمیچی» ساخته مجید اسماعیلی پارسا بعد از درخشش در جشنواره كودك همدان، در اولین حضور بین‌المللی‌ خود به بخش مسابقه نوزدهمین جشنواره «بروكلین» آمریكا راه یافت.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، هدف از جشنواره «بروكلین» آمریكا كه توسط انجمن فیلم بروكلین تأسیس شده، فراهم كردن گفتمان عمومی در بروكلین به‌منظور پیشبرد منافع عمومی فیلم‌ها و تولیدات مستقل فیلم و جلب‌ توجه سراسر جهان به بروكلین به عنوان یك مركز سینمایی است.
این جشنواره فیلم‌ها را در 6 بخش بلند داستانی، مستند بلند، كوتاه داستانی، مستند كوتاه، انیمیشن و تجربی به رقابت می‌گذارد و در این دوره فیلم «گمیچی» در بخش مسابقه بلند حضور خواهد داشت و با فیلم‌هایی از امریكا، كانادا، هند و... رقابت خواهد كرد.
همچنین حضور این فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ نیر قطعی شده است.
گمیچی روایتگر داستان نوجوانی به نام حسن است كه سعی دارد كشتی به گل نشسته پدرش كه در دریاچه ارومیه قرار دارد را برای روز تولد او احیا كند كه در این راستا با معضلات و مشكلات بسیاری مواجه می‌شود.
در این فیلم هنرمندانی چون مهدی مهاجری، مجید دریس، یوسف خداپرست، یوسف بختیاری، حمیده مقدس زاده به ایفای نقش می پردازند.
دیگر عوامل ساخت این فیلم عبارت‌اند از كارگردان: مجید اسماعیلی پارسا؛ تهیه‌كننده: جواد قلی زاده؛ نویسندگان: مجید اسماعیلی و امیر عبدی؛ تدوینگر: اسماعیل منصف؛ مدیر تصویربرداری: محمد فكوری؛ صدابردار: مهدی اكبریان پور؛ طراحی و تركیب صدا: آرش قاسمی؛ موسیقی: مسعود سخاوت دوست.
فراهنگ**9246**1027
۰ نفر