۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳
کد خبر: 82068609
T T
۰ نفر
دستگیری سارقی كه به بهانه ازدواج در تهران سرقت می كرد+عكس

تهران- ایرنا- مركز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام كرد: سارقی كه به بهانه ازدواج و طرح دوستی از دختران جوان سرقت می كرد، دستگیر شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از مركز اطلاع رسانی پلیس اگاهی تهران بزرگ در 24 دی ماه سال گذشته زن جوانی با مراجعه به كلانتری 118 ستارخان اعلام كرد كه تلفن همراهش به شیوه «كش روی» از داخل كیف و در زمانی كه به عنوان مسافر، سوار یك دستگاه خودرو 206 بوده سرقت شده است.
با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه كش روی و به دستور شعبه 14 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
*اظهارات مالباخته
شاكی پرونده گفت: در فلكه دوم صادقیه به خاطر اینكه دیرم شده بود سوار خودروی شخصی 206 كه مسافر كشی می كرد شده و در صندلی كنار راننده نشستم و پس از گذشت مدتی راننده با مسافر صندلی عقب در خصوص آگهی فروش خودرو خود كه به گفته خودش در سایت دیوار آگهی كرده بود، صحبت می كرد و به این بهانه شماره تماس خودش را به من و مسافر دیگر داد.
مالباخته ادامه داد: راننده در خصوص گوشی تلفن همراهم چندین سؤال از من پرسید و با توجه به ادامه سؤالات از سوی وی، بنده به ناچار گوشی تلفن همراه خود را داخل كیف گذاشتم اما زمانیكه از ماشین پیاده شدم ، متوجه شدم كه گوشی داخل كیف نیست.
وی افزود: به تصور اینكه گوشی تلفن همراهم در داخل 206 جای مانده، با راننده تماس گرفتم اما در كمال تعجب وی تنها خندید و سپس گوشی را قطع و خاموش كرد.
*شناسایی راننده پژو 206
براساس این گزارش كارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی متهم بنام «هادی . الف» (متولد 1364) بعنوان یكی از مجرمان سابقه دار شدند .
با شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه نظام آباد و مراجعه كارآگاهان مشخص شد كه هادی بواسطه انجام اقدامات مجرمانه از سوی خانواده اش طرد شده و هیچكدام از اعضای خانواده متهم با وی ارتباطی ندارند.
برپایه این گزارش در پنجم اردیبهشت سالجاری با شناسایی محل تردد هادی در خیابان آذربایجان، متهم دستگیر و خودور وی نیز توقیف شد.
با دستگیری و انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی، وی صراحتا به دهها فقره سرقت از زنان جوان در پوشش طرح دوستی و پیشنهاد ازدواج اعتراف كرد.
*شناسایی تعداد دیگری از شكات پرونده
با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت از زنان جوان در پوشش طرح دوستی و پیشنهاد ازدواج ، كارآگاهان با بررسی پرونده های مشابه تعداد دیگری از شكات و مالباختگان را شناسایی كردند.
یكی از مالباختگان گفت: در ششم دی ماه سال گذشته مقابل ایستگاه مترو دانشگاه علم و صنعت به عنوان مسافر سوار یك دستگاه خودور 206 مشكی رنگ شدم و راننده خودش را تیام معرفی كرد و با طرح دوستی و جلب اعتماد، شماره تلفن همراهش را به من داد.
وی افزود: پس از طی مسیری كوتاه درخواست كرد تا برای گرفتن دارو به داروخانه مراجعه كنم و من نیز پذیرفتم و به محض پیاده شدن از خودور، راننده به سرعت از محل متواری و كیف دستی ام كه حاوی شش میلیون ریال وجه نقد، گوشی تلفن همراه و مدارك شناسایی بود را سرقت كرد.
مالباخته ای دیگر نیز گفت: متهم با طرح پیشنهاد ازدواج اعتماد مرا جلب و در دومین ملاقات كیف دستی حاوی پنج میلیون ریال وجه نقد، گوشی تلفن همراه مرا سرقت كرد.
سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اعتراف صریح متهم به انجام سرقت های مشابه از زنان جوان در پوشش طرح دوستی و پیشنهاد ازدواج و برای شناسایی سایر جرایم ارتكابی متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.
وی افزود: از كلیه شكات و مالباختگان كه موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شكایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در منطقه جنت آباد – خیابان شاهین شمالی مراجعه كنند.
تهرام/9343//1348
۰ نفر