۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۰۸
کد خبر: 82072203
T T
۰ نفر
استقبال مردم از نمایشگاه كتاب به اوج رسید

تهران - ایرنا - نهمین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در حالی دقایقی پیش در شهر آفتاب پایان یافت كه این رویداد امروز شاهد پرشورترین استقبال مردمی بود.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مسیرهای منتهی به شهر آفتاب و نمایشگاه كتاب امروز مملو از خودروهایی بود كه به سوی محل برگزاری این رویداد حركت می كردند.
سیل خودروها به حدی بود كه راهبندان چند كیلومتری در مسیر نمایشگاه بوجود آمد بطوریكه اغلب مشتاقان كتاب با تاخیر به محل نمایشگاه رسیدند.
با توجه به اینكه نمایشگاه بطور رسمی شنبه به كار خود در شهر آفتاب پایان می دهد پیش بینی می شود كه فردا جمعه نیز مشتاقان زیادی به نمایشگاه كتاب روی آورند تا دیدن این رویداد بزرگ فرهنگی را از دست ندهند.
با اینحال جدای از ترافیك و استقبال مردمی، نمایشگاه امروز كتاب تحت تاثیر شرایط جوی و بارش باران روز گذشته هم بود. باد و باران اخیر خساراتی به برخی غرفه ها وارد كرد كه اكنون دست اندركاران این رویداد در تلاش هستند خسارات را جبران و با تمهیداتی از بروز حوادث احتمالی نیز جلوگیری كنند.

** بازدید وزیر آموزش و پرورش
نهمین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب، پای وزرای دولت یازدهم و سایر مقام ها را به شهر آفتاب باز كرد. علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در نمایشگاه كتاب حاضر شد و از غرفه های مختلف از جمله كودك و نوجوان بازدید كرد.
فانی دراین بازدید تاكید كرد كه كتابخوانی باید از دوران كودكی وخردسالی آغاز و در وجود كودكان ونوجوانان نهادینه شود.
وی افزود: بدون شك تالیف كتب خوب و مثمرثمر باعث رشد و شكوفایی كودكان و نوجوانان خواهد شد.

** تراكنش ها همچنان بالاست
براساس گفته های مسئولان بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، میزان تراكنش ها و فروش در این دوره بیشتر از سایر دوره های نمایشگاه بوده است.
میزان تراكنش بانكی كارت خوان های نمایشگاه امروز یك ركورد ثبت كرد و به بیش از 900 هزار تراكنش رسید كه بیشترین تراكنش بانكی مربوط به بخش ناشران عمومی و دانشگاهی بوده است.
دربخش ناشران عمومی 52هزار و 992 تراكنش، در بخش ناشران دانشگاهی 29هزارو 408تراكنش،دربخش كودك ونوجوان 19هزارو 478تراكنش، ناشران آموزشی 11هزار و 655 تراكنش و در بخش بین المللی 30هزار و53 تراكنش فقط در روز گذشته به ثبت رسیده است.

** بازار داغ رونمایی از كتاب ها
رونمایی از كتاب ها در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از رونق خوبی برخوردار است. بسیاری از ناشران و نویسندگان تلاش می كنند در این مكان كتاب های خود را معرفی و رونمایی كنند.
در این مراسم ها نویسندگان و ناشران با معرفی كتاب های جدید، به برنامه های آینده نشر خود به حاضر می پردازند.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
فراهنگ ** 1569
۰ نفر